Újabb változások: megszüntetik az előkészítő osztályokat, kötelező lesz a nyelvvizsga Nyelvtanulás
Eduline

Újabb változások: megszüntetik az előkészítő osztályokat, kötelező lesz a nyelvvizsga

Minden középiskolában legalább két idegen nyelvet kell tanítani, megszűnnek a nyelvi előkészítő osztályok, és csak középfokú nyelvvizsgával lehet főiskolára vagy egyetemre jelentkezni - a Magyar Hírlap szerint ezt tartalmazza az oktatási államtitkárság heteken belül a kormány elé kerülő új nyelvoktatási stratégiája.

A napilap pénteki száma ismerteti, hogy a stratégia szerint a középiskolákban két, a speciális, nyolcosztályos gimnáziumokban három idegen nyelv lesz kötelező. A felsőoktatási felvételit 2015-től kötnék egy középfokú komplex nyelvvizsga meglétéhez. Az idei évben felvételizőknek egyébként csupán az 56 százaléka rendelkezik valamilyen nyelvvizsgával.

Az oktatási államtitkárság közlése szerint a felsőoktatási intézményekben várhatóan négy-öt éven belül teszik felvételi követelménnyé a középfokú nyelvvizsgát.

"Köztudott, hogy az egyetemet, főiskolát végzett fiatalok jelentős hányada azért nem kap diplomát, és nem jut megfelelő álláshoz, mert nincs meg a szükséges nyelvvizsgája. Ráadásul a tapasztalatok azt bizonyítják, hogy sokan azon a nyelven sem tudnak megfelelően kommunikálni, amiből államilag elismert vizsgát tettek" - indokolta a lépést a tárca a Magyar Hírlap cikke szerint. Hány hallgató kénytelen nyelvtudás és diploma nélkül nekikezdeni az álláskeresésnek? Összefoglalónkat itt olvashatod el.

Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár az eduline-nak a ponthatárok kihirdetése után úgy nyilatkozott, azt reméli, hogy a felvételi szabályinak szigorítása miatt néhány éven belül duplájára nőhet a nyelvvizsgával rendelkező diákok száma. Szerinte heti három középiskolai nyelvórával is el lehet jutni a nyelvvizsgáig, ha valaki sokat tanul, ennek ellenére a stratégiában szó lesz a gimnáziumi, szakközépiskolai nyelvoktatásról is.

eduline
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.