Nem csak kilenc, tíz osztályos általános iskolában is gondolkodnak: komoly változások jönnek a Kliknél Közoktatás
Lapszemle

Nem csak kilenc, tíz osztályos általános iskolában is gondolkodnak: komoly változások jönnek a Kliknél

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke egy rendezvényen megígérte, mindenki megkapja a bérét – igaz, arról nem szólt, hogy ez időben történik-e. Hanesz József változtatásokról is beszélt, a gyerekeket tehermentesítenék, a gazdasági döntéseket pedig közelebb vinnék az iskolákhoz. A 9 mellett, a 10 osztályos általános iskola is tervben van.

Egy szolnoki iskola évfordulójára rendezett eseményen vett részt Hanesz József. A Klik elnöke a szoljon.hu szerint azt mondta, „másfél éve töltöm be ezt a posztot és annyi szép dolgot láttam már ez idő alatt, hogy hiszem, az állami intézményfenntartónak van létjogosultsága”. A nehézségek szerinte csak abból fakadnak, hogy az intézmények, amiket a központ átvett, nagyon különbözőek voltak.

„Jelenleg száznyolc ezer alkalmazottal dolgozunk és hangsúlyoznám, dolgozóink mindegyike megkapja a bérét, ez a fenntartó elsődleges feladata. Jövőre szeretnénk egy új rendszert elindítani, működés szempontjából közelebb hozzuk a gazdasági döntéseket a területhez és a megyeközpontokat próbáljuk erre alkalmassá tenni” – idézi a lap Haneszt. Nemrég írtunk arról, mennyi tanárnak csúszik a fizetése, egyeseknek akár hónapok is kimaradhatnak.

Az elnök szerint nem csak 9, de akár 10 évfolyamos is lehet az általános iskola, de ez majd csak hosszú egyeztetések után dőlhet el. Hanesz arról is beszélt, hogy a diákok leterheltségén enyhíteni kell.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.