Olyan ötlettel rukkoltak elő egy finn iskolában, amiről itthon még csak álmodhatunk Közoktatás
MTI

Olyan ötlettel rukkoltak elő egy finn iskolában, amiről itthon még csak álmodhatunk

Négy beszélő robot segít a matematika és a nyelv tanításában tamperei általános iskolákban - jelentette a Yle finn országos műsorszolgáltató.

A négy robot közül három bagolyhoz hasonlít, ezeket a matematika oktatásában használják majd. A gépeket a finn AI Robots vállalat készítette. A negyedik, humanoid robot a finn Utelias cég fejlesztése: Elias a nyelvtanítást segíti.

A robotokat Tampere rendelte az oktatás támogatására. A gépeket valós osztálytermi környezetben tesztelik, mások mellett egy általános iskola előkészítő osztályában fogják használni.

A matematika oktatását segítő első robot a napokban érkezet meg Tamperébe, ahol a Soria általános iskolában próbálják ki. A további három robotot más-más iskolákban vetik be. 

A kísérlettel azt is vizsgálják, hogy a gyerekek hogyan működnek együtt a robotokkal és milyen tapasztalatokat szereznek az interakcióból. "Természetesen az is érdekel bennünket, hogyan javíthatják ezek a robotok a tanítás minőségét" - fűzte hozzá Marika Korpinurmi, a tamperei projekt vezetője. A robotok alkalmazása a Smart Tampere-projekt része, amelyben digitális megoldásokat keresnek a város mindennapi életének javításában.

Megbukott az egyetemi felvételin a japán robot

Nem sikerült japán kutatóknak kifejleszteniük egy olyan robotot, amely elég okos ahhoz, hogy teljesítse az ázsiai ország legjobb egyetemének felvételi vizsgáját. A Nemzeti Informatikai Intézet kutatócsoportja hétfőn közölte: felhagynak a 2011 óta tartó erőfeszítésekkel arra, hogy olyan robotot alkossanak, amely képes bejutni a Tokiói Egyetemre, a helyiek által Todainak nevezett intézménybe.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.