Meglepő eredmény: ettől is függ, hogyan teljesítenek a diákok az iskolában Közoktatás
MTI

Meglepő eredmény: ettől is függ, hogyan teljesítenek a diákok az iskolában

A légszennyezettség negatívan hat a kisiskolások iskolai teljesítményére - számolt be egy belga lap.

Három belga kutató az észak-belgiumi Zonhoven, Tirlemont és Hasselt városok három általános iskolájában vizsgálta a levegőminőség és a diákok tanulmányi teljesítménye közötti kapcsolatot.

Az eredmények azt mutatták, hogy a tanulók iskolai teljesítménye csökken, ha szennyezetett környezetben élnek.

"A levegőszennyezettség mértéke csaknem ugyanolyan nagy hatással van a diákokra, mint a szüleik iskolai végzettsége" - mondta Tim Nawrot, a Hasselti Egyetem járványtannal és közegészségüggyel foglalkozó professzora.

"A légszennyezettség tagadhatatlanul hatással van a kognitív teljesítményre. Figyelembe véve, hogy Flandriában hatalmas a forgalom, sürgősen megoldást kell találni erre a problémára" - tette hozzá a szakember.

Flamand szakemberek egy másik tanulmánya ugyancsak összefüggést mutatott ki az alapvető környezeti tényezők és a diákok tanulási, valamint emlékezőképessége között. A levegőszennyezettség bizonyítottan hatással van a koncentrációképességre is.

"Elveszik a lehetőséget a normális sportolástól" - a szülőknek és a diákoknak is teli a hócipője a mindennapos testneveléssel Közoktatás Székács Linda

"Elveszik a lehetőséget a normális sportolástól" - a szülőknek és a diákoknak is teli a hócipője a mindennapos testneveléssel

Míg a mindennapos testnevelésre vonatkozó szabály szigorításával a kormány a gyerekek egészségét kívánta erősíteni, a szülők szerint a hatás éppen ellentétes: a diákok kimerülnek, frusztráltak lesznek, és lassan elidegenednek a mozgástól a heti öt iskolai testnevelés miatt, amik közül tavaly óta már csak a versenysportolók hagyhatnak ki kettőt.