Különleges "alternatív" iskola működik Budapesten, ezentúl középiskolai része is lesz Közoktatás
MTI

Különleges "alternatív" iskola működik Budapesten, ezentúl középiskolai része is lesz

Egyedülálló, a Nemzeti alaptanterven (Nat) alapuló módszert, úgynevezett rendszerpedagógiát dolgozott ki a Gyermekszem.pont Alapítvány, amelynek a sikeres, kétéves általános iskolai működése után a középiskolai oktatásra is lehetőség nyílik - közölte az alapítvány.

A módszert uniós támogatással,  60 millió forintos tőkeinjekcióval hozták létre, s a NAT-on alapuló pedagógiai programot szívesen átadja a közoktatási intézményeknek az alapítvány.

A rendszerpedagógia, a rendszergondolkodás nem új fogalom a szervezeti, nagyvállalati környezetben, ezt helyezték iskolai környezetbe - hangsúlyozta a Gyermekszem.pont iskola igazgatója, Dechertné Gelencsér Anna, a pedagógiai program kidolgozója.

Mint kifejtette: az oktatási profil három fő alappillére a komplex művészeti nevelés, valamint az idegen nyelvi és a digitális kompetencia fejlesztése. A három iskolai szakasz céljait is külön fogalmazták meg: az alsó tagozatban a tanulás megszerettetése, játékos feladatmegoldások, a manuális készségek fejlesztése, az önértékelésre való tanítás, a megfelelő tanulási motiváció megalapozása,  és a kooperációs készségek megalapozása a cél.

A felső tagozatban az önálló tanulás képességének fejlesztése, tanulást támogató módszerek megismertetése, az információ rendszerezésének tanítása, saját tanulási stílus megismerése a cél, a középiskolai szakaszban pedig a megfelelő pályaorientációra koncentrálnak a megfelelő önismeret révén. A kreativitást és a kritikai gondolkodást előtérbe helyezve ebben a szakaszban a kommunikációs készségfejlesztésre kerül a hangsúly - ismertette. Megjegyezte: a tananyag jellegétől függően alakítják a tantermek elrendezését, ha a téma, úgy kívánja, csoportba rendezve, s a foglalkozás jellegétől függően eltérhetnek a hivatalos csengetési rendtől is.

„Nálunk nem lesznek egységes, frontális foglalkozások" - indul az AKG általános iskolája

Nem lesznek tantárgyak, helyette kompetenciaterületeket határoznak meg, a napirendet pedig nem az óra-szünet-csengő háromszögre fűzik majd fel - mondta az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) szeptemberben induló általános iskolájáról Niedermüller Anna, a projekt felelőse. Hogyan értékelik majd a diákokat, és miért lesz „majdnemiskola" az „AKG általános"?