Vége az első kerekasztalnak, módosítanak a Kliken Közoktatás
eduline/mti

Vége az első kerekasztalnak, módosítanak a Kliken

Átalakul a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) költségvetése, módosul a közbeszerzések folyamata és várhatóan még ebben a félévben megkapják az intézményvezetők a gazdálkodásukat segítő kártyát - a többi között ezekről az azonnali intézkedésekről állapodtak meg a köznevelési kerekasztal keddi ülésén a résztvevők.

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere az ülést követő sajtótájékoztatón elmondta, az azonnali megoldást igénylő területek között határozták meg a jövedelemelmaradások rendezését, a nyugdíjas korúak foglalkoztatását. Megerősítette, hogy a tanfelügyeleti intézményi önértékelési folyamat lerövidül.

Balog azonban azt mondta, a már bejelentett fizetésemelésen felül többet nem tudnak adni a tanároknak, illetve a tankönyvpiacot sem nyitják ki.

Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke azt mondta, elégedetten állnak fel a tárgyalóasztaltól, minden téma, amit hallhattak, olvashattak az elmúlt időszakban, előkerült.

Kapcsolódó cikkek

Menekülnek a Klikből az iskolák

A PSZ nem ül le a kerekasztalhoz

A Diákparlament szerint őket kihagyták az egyeztetésből

Madarász Péter, a miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatója úgy értékelt, a megbeszélés elérte eredményét. "Minden fél meghallgattatott és minden fájó téma elhangzott" - mondta.

Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke a megbeszélés legnagyobb érdemének azt nevezte, hogy a "legkényesebb kérdésben sem hangzott el az, hogy nem".

Amint érkezik a többi reakció, frissítjük a cikket.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.