2014. július. 27. 06:00 MTI Utolsó frissítés: 2014. július. 26. 15:47 Közoktatás

Újabb világbajnokságon taroltak a magyar diákok

Negyedikek lettek a magyar baptista diákok a RoboCup2014 robotika világbajnokságon Brazíliában: a Joao Pessoa-ban megrendezett versenyen a nyírbogdányi Kazinczy Ferenc Baptista Általános Iskola három diáklányból álló csapata a RobocupJunior Rescue (katasztrófamentés) kategóriában 20 ország 29 csapatával versenyzett.

Papcsák Nóra, Jakab Ágnes és Poór Fanni felkészítő tanáruk, Abán Csaba segítségével érték el a rangos helyezést - közölte a Baptista Szeretetszolgálat. A kategória első helyén Irán csapata, második és harmadik helyen pedig német csapatok végeztek. A magyar diákok eredménye azért is jelentős, mert nem csak a versenyt életre hívó Japán és az Egyesült Államok versenyzőit, de a tavalyi győztes horvátokat is maguk mögé utasították.

A hetedikes diákok az informatika órákon négy éve foglalkoznak robotikával, később azonban a külön foglalkozások során a gépek programozását és a robotok építését is megtanulták.

A RoboCup (Robot Kupa) egy kutatási-oktatási projekt, amelyet 1997-ben az Egyesült Államok, Japán és Németország indított útjára azzal a céllal, hogy összemérjék és serkentsék a robot-kutatásokat és fejlesztéseket a világban. 

A 2000-ben megfogalmazott távlati cél az, hogy 2050-ben a humanoid robotfutball csapat szabadtéri mérkőzésen megverje az akkori FIFA bajnokcsapatot.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben

Megérkeztek a 2025-ös országos kompetenciamérés szövegértési eredményei, és a számok több szempontból is beszédesek. A magyar diákok teljesítménye összességében javult a tavalyihoz képest. Ugyanakkor a nemek közötti különbségek továbbra is fennállnak: a lányok minden évfolyamon jobban teljesítettek szövegértésből, mint a fiúk. Ráadásul Budapestet több évfolyamon is lekörözte számos vármegye.