Sérült gyerekek rajzolhatnak a varázsceruzával Közoktatás
Eduline

Sérült gyerekek rajzolhatnak a varázsceruzával

Olasz formatervezőkből és dizájnerekből álló csapat alkotta meg a Glifot, mellyel azok a gyerekek is játékosan megélhetik az írás vagy a rajzolás alkotási folyamatát, akik valamilyen mozgásszervi vagy idegrendszeri rendellenességgel élnek.

Bár nem valódi ceruzáról, hanem egy azt tartó eszközről van szó, a varázslatos vagy a csoda szavak talán nem túlzóak a Glifo kapcsán. A név a glyph szóból eredeztethető, mely olyan karakterek és szimbólumok csoportját jelenti, melyek gyakorlása segíti az íráskészség fejlesztését - írja a pinklemur blog. Az eszközök használatával a mozgásban korlátozott vagy idegrendszeri rendellenességgel élő gyerekek is szabadon tudnak írni vagy rajzolni, így fejlesztve finommotoros mozgáskoordinációjukat.

Az eszközök 3D-nyomtatással készülnek, hogy minél inkább a gyerekek igényeihez igazítsák. Három főbb típusa van, attól függően, hogy miként tudnak ráfogni a gyerekek az eszközre, melyhez a ceruzát, krétát vagy tollat rögzítik. Egy tábla is tartozik az eszközökhöz, ami megakadályozza a papír elmozdulását.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.