Heti egy óra, és máris jobban teljesítenek a diákok.
A filozófia oktatása még a matematikai képességeket is növeli a diákoknál – erre jöttek rá nemrég Nagy-Britanniában.
Egy tanulmány szerint azok a 10 éves gyerekek, akik heti egy filozófiaórán részt vettek, mérhetően jobban kezdtek teljesíteni matekból és irodalomból. Főleg a hátrányos helyzetű gyerekeknél vált be a módszer.
A felmérés elég széleskörű volt ahhoz, hogy hitelesnek tekintsék a szakemberek, hiszen 3000 diák vett részt benne 48 különböző iskolából. A gyerekek az órákon olyan fogalmakról beszélgettek, mint az igazság, barátság, tudás, és mindezekről vitákat is tartottak.
Bár a filozófiaórákon nem tanultak sem irodalmat, sem pedig matekot, a résztvevő gyerekek mindkét tárgyból mérhető teljesítménynövekedést értek el.
(Quartz)