El szeretné kerülni a Teleki Blanka Gimnázium igazgatója, hogy II. világháborús történelmi párhuzamokra emlékeztessen a Klik migráns tanulók listázására irányuló kérése.
Pukli István pontosítást vár a Kliktől, hogy milyen alapon kéri, hogy az iskolák bejelentsék a náluk tanuló "migránsokat". Nem ez lenne az első listázás, legutóbb a szülő- és diáksztrájk idején kért be sürgősen a Klik adatokat az intézményvezetőktől. Bár akkor a központ ezt tagadta, az Eduline több konkrét esetről is tudomást szerzett.
Migráns tanulókat kér számon a Klik budapesti igazgatókon?
Nem tisztázza a levél, pontosan kikre gondolnak, és miért ilyen sürgős a dolog. Furcsa levelet kaptak az iskolák igazgatói a Klik béleygzőjével elláítva a Magyar Nemzet mai száma szerint. A lap arról ír, egy budapesti tankerület minden intézményvezetője megkapta azt a levelet, melyben arra kérik őket, küldjék be a legutóbbi tanévben iskolájukba járt „migráns tanulók" létszámát, és annak változását.
Milyen térbeli kritériumai vannak a migráns kifejezésnek?
- teszi fel a kérdést Pukli, ugyanis a migráns szó ebben a formában nem egyértelmű, hiszen az Európán belüli lakhelyváltoztatás is migrációnak számít. Van olyan kínai származású diákja is, aki tízéves kora óta él Magyarországon. Ironizáló sítlusban megkérdezte, hogy csak azok a diákok migránsok, akik "a háború sújtotta Szíriából, Afganisztánból, Líbiából" menekülnek? Az is kérdéses, hogy mi legyen az Erdélyből, Délvidékről és Kárpátaljáról érkező magyarokkal.
Milyen időbeli kritériumai vannak? Meg kell-e vizsgálni a felmenőket?
Annak tisztázását várja, hogy aki Magyarországon született már, édesapja itt házasodott meg, migráns-e? El szereté kerülni azt a szerencsétlen törtétenlmi áthallást is, hogy a gyerekek dédszülőkig való visszavezetését kelljen elvégeznie.
Milyen céllal kérik be tőlünk az adatokat? Reményeim szerint segíteni szeretnének a tanulókon, viszont ez az utasítás erre vonatkozóan nem tartalmaz semmiféle leírást.
- folytatja a Teleki Blanka Gimnázium igazgatója. Emlékeztetett, hogy a tiltakozó civilek és tanárok meglátása szerint az elmúlt három esztendőben a konfliktusforrások egyik legfőbb oka az információ hiánya volt: "Nem tájékoztattak a miértekről, csak rövid határidővel kiadták a számomra értelmetlennek tűnő feladatokat".
Az igazgató közölte, hogy a feladat pontosításáig, elsősorban a migráns szó definíciójának megadásáig a feladatot nem tudja teljesíteni.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |