Igen, fenntartom, hogy csökkenteni kell a gimnáziumi férőhelyek számát - mondta az mfor.hu-nak Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, aki szerint sok diák még írni-olvasni sem tud, amikor bekerül a középiskolába, az általános iskolai oktatáson ezért mindenképpen változtatni kell. Azt a kérdést is feltette, "mire jó, ha a gyerek kívülről fújja az Árpád-házi királyok születési dátumát"?
"Nem rémlik, hogy olvastam volna ezeket a jelentéseket, de hát annyi ilyen készül, hogy nem is emlékezhetem mindegyikre" - mondta a portálnak a kamarai elnök arról a minisztériumi háttéranyagról, amely többek között azt tartalmazza, hogy fokozatosan, de folyamatosan csökkenteni kell a gimnáziumi férőhelyek számát (a tárca egyébként kedden azt közölte, javaslataiknak "nem képezi alapját" a háttéranyag).
"Sokan nem tudnak még írni, olvasni sem, amikor bekerülnek a középiskolába, nemhogy számítógépet használni. Ez sajnos előfordul a főiskolákra, egyetemekre jelentkezők körében is" - mondta Parragh László a magas lemorzsolódási arányokól. Ezért szerinte a legsürgősebb változtatásokra a közoktatásban, tehát az általános iskolai szinten van szükség. Ahol jelenleg elavult tananyagot oktatnak a fiataloknak, s közben nem jut elég idő a korszerű ismeretek elsajátítására.
"Mire jó, ha a gyerek kívülről fújja az Árpád-házi királyok születési dátumát?" - teszi fel a kérdést. Ennél sokkal hasznosabb lenne, ha a lehető legkorábban megtanulnának legalább egy idegen nyelvet, és készségszinten a számítógép használatát. Az Excel-tábla használata a mindennapi életben is jól jön - mondja. Tudom, hogy én vagyok a fekete ördög - jelezte, hogy tisztában van azzal, nem mindenki ért egyet oktatáspolitikai javaslataival.
Üzent a szülőknek Parragh László: rossz beidegződés, hogy azt hiszik, érettségivel minden ajtó megnyílik
"Ma a szülők meg vannak győződve róla, hogy ha a gyereknek van egy érettségije, minden ajtó nyitva áll előtte. Ez rossz beidegződés" - mondta a Magyar Nemzetnek Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke. "Számtalan olyan szakgimnáziumot találni, ahol a diákok elhelyezkedési esélyei magasabbak, mint a 2,5-3-as átlagú gimnáziumok tanulóinak.