Sok pénzt veszítenek a tanárok a vetítési alap bebetonozásával, petíciót indít a PDSZ Közoktatás
Eduline

Sok pénzt veszítenek a tanárok a vetítési alap bebetonozásával, petíciót indít a PDSZ

Aláírásgyűjtésbe kezd a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) a közoktatásban dolgozók körében – azt szeretnék elérni, hogy csökkenjen a tanárok túlterhelése és rendezzék az ágazatban dolgozók bérét.

Szűcs Tamás, a PDSZ elnöke

Állítsák vissza a pedagógusok kötelező óraszámát a közoktatási törvényben korábban rögzítettek szerint, de legfeljebb 22 tanórára!

A Munka törvénykönyve és egyéb jogszabályok alapján járó többletmunkát minden esetben fizessék ki a munkáltatók!

Legalább 50%-os illetményemeléssel rendezzék az oktatásban közalkalmazotti bértábla alapján besorolt munkavállalók bérét!

A pedagógusok illetményét meghatározó vetítési alap automatikusan kövesse a mindenkori minimálbért úgy, ahogy azt az eredeti jogszabály előírta.

Ebből a négy pontból áll a PDSZ petíciója.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, 2019-ben is az 101 500 forintos vetítési alap határozza majd meg a pedagógusok bérét, hiába kéri évek óta a szakszervezetek, hogy vagy emeljenek a vetítési alap összegén, vagy térjenek vissza a pedagógus-életpályamodell bevezetésekor kidolgozott számítási módhoz, és a mindenkori minimálbér legyen a tanárok, tanítók, óvodapedagógusok, gyógypedagógusok fizetésnek alapja.

Legalább 60-70 ezer forintot veszít havonta egy néhány éves tapasztalattal rendelkező tanító vagy tanár azzal, hogy a pedagógusok bérét még mindig a négy éve változatlan összegű, 101 500 forintos vetítési alap határozza meg, nem pedig az évről évre emelkedő minimálbér.

Több tízezer forintot veszítenek a pedagógusok a bértábla alapjának bebetonozása miatt

2019-ben is az 101 500 forintos vetítési alap határozza majd meg a pedagógusok bérét, hiába kéri évek óta a szakszervezetek, hogy vagy emeljenek a vetítési alap összegén, vagy térjenek vissza a pedagógus-életpályamodell bevezetésekor kidolgozott számítási módhoz, és a mindenkori minimálbér legyen a tanárok, tanítók, óvodapedagógusok, gyógypedagógusok fizetésnek alapja.

Fontosabb a magolásnál: a jó diákélet Közoktatás Székács Linda

Fontosabb a magolásnál: a jó diákélet

Gólyanapok, témahetek, közös kirándulások. Az iskolai programok azért vannak, hogy a diákok ne csak tanuljanak, de a tananyag elsajátítása mellett egymást és a környező világot is megismerjék tanári instrukciók és követelményrendszer nélkül. Ezek pedig akár a pályaválasztás során is fontos szempontok lehetnek. A cikk a HVG Középiskola 2025-ös kiadványában jelent meg.