Népszerűtlen a tanárok körében a minősítési eljárás Közoktatás
MTI

Népszerűtlen a tanárok körében a minősítési eljárás

Harmincötezer pedagógusnak lenne lehetősége arra, hogy részt vegyen az idén a minősítési eljárásban és így jövőre magasabb fizetési kategóriába lépjen, ám csak 13 423-an pályáztak - írta a Magyar Hírlap szombati számában.

A lap megkeresésére az Oktatási Hivatal közölte, a jövő évi eljárásokra ennél is kevesebben, 10 502-en jelentkeztek.

A 2018-as minősítési eljárásokhoz kapcsolódó portfóliófelület feltöltési határideje november 25.

A cikk felidézte, korábban az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet felmérést készített, hogy kiderüljön, miért élnek kevesen a lehetőséggel. Akkor a pedagógusok elsősorban a portfóliókészítés nehézségeire panaszkodtak, az azzal járó, akár éjszakákat és hétvégéket is igénybe vevő pluszmunkára.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.