Így alakítaná át Orbán a Klebelsberg-központ tankerületeinek működtetését Közoktatás
Eduline

Így alakítaná át Orbán a Klebelsberg-központ tankerületeinek működtetését

Mégsem kerül a kormányhivatalokhoz a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) 198 tankerületének működtetése, helyette a megyei szintű irányítást erősítik meg. A végleges tervet napokon belül nyilvánosságra hozhatják - írja a vs.hu.

A korábban önkormányzati fenntartású iskolák 2013. január 1-jével kerültek a Klebelsberg Intézményfenntartó Központhoz (Klik), a túlzott központosítás azonban megbénította a mindennapos működést - írja a vs.hu.

Orbán Viktor a tavaszi választások előtt még arról beszélt, hogy a Kliket a 198 tankerület megszüntetésével a megyei és fővárosi kormányhivatalok alá kellene betagozni, ez a terv pedig egészen szeptemberig napirenden volt. 

A vs.hu azonban úgy tudja, önálló marad a szervezet, és a megyei szintet erősítik meg: itt döntenek majd a kinevezésekről, a dolgozók felvételéről, illetve a kétmillió forint alatti beszerzésekről. Szeptemberben Hoffmann Rózsa, az iskolák államosítását levezénylő volt köznevelési államtitkár is arról beszélt: már tavaly tavasszal látták, hogy átalakításra van szükség, mert egy központból nem lehet 198 tankerületet jól irányítani.

A portál szerint a miniszterelnök terve illeszkedett volna az államreform 2.0 programba, amely a rendőrségen és az adóigazgatáson kívül minden állami feladatkört a kormányhivatalokhoz rendelne: így a köznevelési rendszer irányítása is a közvetlenül kinevezett kormánymegbízottakhoz került volna, nemcsak az üzemeltetés, hanem az ellenőrzés is, így a hatóságként is működő hivatalnak önmagát kellett volna felügyelnie - írja a portál.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.