Megmenekültek az alternatív iskolák, nem csinálja ki őket a kormány Közoktatás
Eduline

Megmenekültek az alternatív iskolák, nem csinálja ki őket a kormány

Nem zárják el az állami támogatástól az alternatív iskolákat, és a Waldorf ovik is megmenekültek.

Úgy tűnik, békén hagyja a kormány az alternatív iskolákat – írja az Index.

A portál szerint ugyanis a törvényalkotási bizottság összegző módosítójából kiderül, teljesen kivették a költségvetési törvényből azt a mondatot, ami a félreértéseket szülte.

A szövegrész elég félreérthető volt, így többen azt olvasták ki belőle, hogy akik eltérnek a kerettantervtől, nem kaphatnak támogatást. Az alternatív tantervek egyfajta többletszolgáltatást jelentettek volna.

Hogy miért lett volna problémás a szabályozás, arról itt írtunk bővebben.

A szövegrészt az Emberi Erőforrások Minisztériuma is kritizálta, szerintük ugyanis az alternatív kerettanterv nem többletszolgáltatás, hanem a hagyományossal egyenrangú, mivel az így tanuló diákoknak is ugyanazt kell teljesíteniük, mint az állami iskolákban tanulóknak (kompetenciamérés, érettségi).

Az óvodák is fellélegezhetnek

Sok alternatív óvodai igazgatóra hozta a frászt az a mondat is, mely gyakorlatilag nyolcórás nyitva tartást írt volna elő a központi költségvetési támogatáshoz. Ez most hat órára módosul.

Az Index szerint a Waldorf óvodák, amennyiben hat órát vannak nyitva egy nap, arányos támogatást kapnak, tehát nem annyit, mint a nyolc órán át nyitva tartó intézmények, de teljesen nem esnek el az állami pénzektől.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.