Mégis listázták a sztrájkoló tanulókat? Egyre több a panasz Közoktatás
Eduline

Mégis listázták a sztrájkoló tanulókat? Egyre több a panasz

Az LMP és a DK is állítja, több iskolában listázták a diákokat, akik hétfőn nem mentek iskolába. Az Eduline-hoz is hasonló panasszal fordult egy szülő, ám a Klik kérdésünkre tagadta, hogy ők kérték az összeírást.

„Hírt kaptam egy szekszárdi iskolából, hogy a KLIK bekérte azoknak a gyerekeknek a listáját, akik nem voltak iskolában és nem voltak betegek.” – írta Hadházy Ákos LMP-s politikus a Facebook-oldalán a hétfői Nem leszek suliban elnevezésű akcióra utalva.

 

Hírt kaptam egy szekszárdi iskolából, hogy a KLIK bekérte azoknak a gyerekeknek a listáját, akik nem voltak iskolában és...

Posted by Hadházy Ákos on Wednesday, 2 March 2016

Földi Judit, a DK székesfehérvári önkormányzati képviselője az MTI-nek szerdán azt mondta: szülőktől kapott információi szerint a székesfehérvári Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskolában hétfőn reggel az igazgatónő hangosbemondón kérte az osztályfőnököket, hogy készítsenek névsort a hiányzó gyerekekről.

Tegnap az Eduline is úgy értesült egy szülőtől, hogy az intézmény igazgatója a sulirádión keresztül, óra közepén kérte be a hétfői hiányzók listáját.

Tegnap megkerestük a Kliket: az intézmény sajtóosztályán tagadták, hogy név szerinti listákat kértek be a tankerületek az iskoláktól.

Egyelőre még mindig nem sikerült összesíteni az önbevalláson alapuló adatokat, így még mindig nem tudni pontosan, hány gyerek hiányzott a suliból tegnap.

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.