Egyeztet az ombudsmannal Hoffmann
Az oktatási államtitkár a felsőoktatási és a köznevelési törvény végrehajtási rendeleteinek készítése során szoros...
Az oktatási államtitkár a felsőoktatási és a köznevelési törvény végrehajtási rendeleteinek készítése során szoros együttműködésre törekszik az ombudsmannal. Az oktatási államtitkár állásfoglalásában kiemelte: mivel az új nemzeti köznevelési törvény legfontosabb céljai közé tartozik az egyenlő esélyek biztosítása, a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatása, tehetségének kibontakoztatása, iskolai és társadalmi integrálása, a célkitűzések megvalósításában nagy segítséget jelenthet Szabó Máté sokéves tapasztalata.
A köznevelési törvény messzemenően tiszteletben tartja a gyermekeket megillető jogokat, az intézmények hangsúlyos feladata e jogok védelme és érvényre juttatása, a szabályozások kialakításakor e téren is számít az államtitkár az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalában felhalmozott tudásra - emelte ki.
Hozzátette: az oktatásért felelős államtitkár szándékai szerint hamarosan sor kerül arra a találkozóra, amelyen áttekintik a jogszabályok ütemezését, és megbeszélik a közös munka menetét.
Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala hétfőn azt közölte: az ombudsman a jövőben különös figyelemmel kívánja nyomon követni a köznevelési törvénynek az esélyegyenlőségre és a társadalmi integrációra tett hatásait. A közlemény szerint Szabó Máté ehhez számít Hoffmann Rózsa együttműködésére.
A hivatal azt írta, hogy a jogszabálytervezetek ombudsmani véleményezésével kapcsolatos eddigi gyakorlatot az esetlegesség jellemezte, ám január 1-je óta az alapvető jogok biztosa már nemcsak a jogszabálytervezetek készítőinek belátásától függően, hanem törvény rendelkezése alapján is véleményezni köteles a jogszabályok tervezetét.
Az oktatásért felelős államtitkár együttműködésével kapcsolatban a közleményben utaltak arra, hogy a biztos egyik kiemelt feladata a gyermeki jogok védelme, az oktatás szabályozása pedig gyermekeket megillető jogokat érint.
Mint írták, a biztos akkor tud eleget tenni a kötelezettségének, ha az oktatást érintő valamennyi jogszabálytervezetet véleményezheti. Jelezték, erre a véleményalkotásra a köznevelési törvény előkészítése során Szabó Máténak nem volt lehetősége.