Egy új kutatás szerint később kellene kezdődnie a napi tanításnak az iskolákban, hogy javuljanak a tanulmányi eredmények.
Az általános és középiskoláknak később kellene kezdeniük a napi tanítást, hogy a fiatalok eleget aludhassanak, és így fizikailag is jobban fejlődjenek, meg a tanulmányaikban is jobban boldoguljanak – az amerikai szövetségi Centers for Disease Control and Prevention most először javasolta ezt az oktatási ügyekért felelős döntéshozóknak – írta a 444.hu. Egy éve az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia is azt ajánlotta, hogy kezdjék később az iskolát, hogy a gyerekek ne csak 8,5, hanem 9,5 órát aludhassanak.
Mindkét szervezet évek óta azt hangoztatja a kutatásaik alapján, hogy jelentős kockázatai lehetnek az alváshiánynak, például könnyebben követheti elhízás vagy depresszió, de a közlekedési balesetek is gyakoribbak lehetnek, és a túl kevés alvás általában is rosszabb minőségűvé teheti az életet.
A jelentés szerint Amerika több mint 40 államának közoktatásában legalább az iskolák 75 százalékában 8:30 előtt kezdődik az első óra. Ahhoz, hogy a fiatalok eleget aludjanak, persze az is kell, hogy otthon figyeljenek arra a szülők, hogy a gyerekük időben lefekszik-e, de központilag azt a legegyszerűbb befolyásolni, hogy legalább ne keljenek túl korán.
Szintén a később kelés melletti érv a Minnesotai Egyetem kísérlete, aminek az eredményét áprilisban jelentették be: a kutatók nyolc minnesotai, coloradói és wyomingi középiskola több mint 9000 diákját vizsgálta, és arra jutottak, hogy a későbbi kezdésnek hála többen jártak be, jobbak lettek a dolgozatok, és javultak a jegyek matematikából, angolból, reáltudományokból és társadalmi tanulmányokból. Sőt, kevesebb volt a fáradt diák, a kábítószerezés és a depresszió is, de volt, ahol még az autóbalesetek száma is drámaian visszaesett.
Felmerülhet a kérdés, hogy ha az alvás ennyire fontos, akkor miért nem fekszenek le a tinédzserek korábban? Azért, mert a tinédzserek szervezete másképp működik, mint az időseké, másmilyen a biológiai órájuk (azaz a cirkadián ritmusuk, ami ellenőrzi a szervezet válaszait az ingerekre, és meghatározza, mikor van ideje aludni), és általában nehezebben alszanak el este. És miközben a tinédzserek később fekszenek le, az óráik gyakran egyre korábban kezdődnek, ahogy idősödnek, például a 0. órákban tartott fakultációknak hála.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |