Jót tesz a Klebelsberg-központnak a kritizálás? Közoktatás
MTI

Jót tesz a Klebelsberg-központnak a kritizálás?

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központról (Klik) készült belső tanulmányok célja a még hatékonyabb működés, és az ezek alapján hozott intézkedések beépülnek a központ mindennapi működésébe - reagált az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a központról szerdán az Index hírportálon megjelent írásra.

Az MTI-hez eljuttatott közleményben kiemelték: az Emberi Erőforrások Minisztériuma annak érdekében, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ a lehető leghatékonyabban működjön, több szempontból vizsgálta a szervezet tevékenységét. 

A Klik az ország legnagyobb munkáltatójaként egy előzmény nélküli szervezet, ezért szükség van a működésével kapcsolatos tapasztalatok folyamatos, több szempontú elemzésére, vizsgálatára, esetleges korrekciójára - rögzítették.

A tárca rámutatott: a belső használatra készült tanulmányok célja, hogy még hatékonyabbá tegyék a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ működését. Az elkészült munkaanyagok alapján meghozott intézkedések már eddig is beépültek és a jövőben is beépülnek a központ mindennapi működésébe - jelezték.

Az Index írása szerint Szabó Balázs miniszteri biztos - a Kliket szintén bíráló - tanulmánya mellett az elmúlt hetekben elkészült egy másik átfogó tanulmány is, amely szintén alapvető működési problémákra mutatott rá a Kliknél. A tanulmányt Pölöskei Gáborné, az Emmi főosztályvezetője jegyzi. A főosztályvezető több jelentős oktatási szervezetben betöltött vezetői poszt után tavaly októberben került a minisztériumba az intézményfejlesztéssel foglalkozó főosztály élére, és egy átalakítási koncepciót tett le a miniszter asztalára - írták. 

Az Index birtokába került tanulmány szerint a Kliket ugyan az igazságos és egyenlő hozzáférést biztosító intézményrendszer kialakítása érdekében hozták létre, de az eddigi tapasztalatok "szükségessé teszik a Klik működésének racionalizálását". "A jelenlegi szervezeti rendszerben nem különülnek el kellően a feladatok, keverednek a hatáskörök, az erős centralizálás működési nehézségeket eredményez. Egy ilyen nagy rendszernél, amely közvetlenül 120 000 pedagógus munkáját kell, hogy támogassa, valamint a tanulók mindennapjaira hatással van, fontos a pontos feladat meghatározása, a felelősségi, feladatszintek jó elhelyezése" - idézte a portál a tanulmányt.