Ismét bebizonyosodott, hogy nem a táblagépektől lesznek okosabbak a gyerekek Közoktatás
Eduline

Ismét bebizonyosodott, hogy nem a táblagépektől lesznek okosabbak a gyerekek

Hiába vannak táblagépek egy iskolában, attól még nem biztos, hogy a diákok ennek hasznát is veszik – legalábbis ez történt most Nagy-Britanniában.

 

Egy felmérés szerint az általános- és középiskolai tanárok egyharmadának fogalma sincs, hogyan használja a modern technológiát az oktatásban, és ezt nem is nagyon titkolja - írja a Telegraph.

Ez azért is különösen fájó a brit kormánynak, mert csak idén 623 millió fontot költöttek arra, hogy modernizálják az oktatási eszközöket. Számítógépek, táblagépek, interaktív táblák, fejlesztő programok – többségük kihasználatlan marad, mivel a tanárokat nem készítették fel arra, hogyan használják ezeket a mindennapokban.

Az OECD-nél erre már rég rájöttek, nemrég pedig eredményeket is publikáltak a témában. Kitűnően rámutattak arra, hogy nem elég az, ha a kormányok sok digitális eszközt vásárolnak az iskoláknak, mert önmagukban ezek nem javítják a diákok képességeit, csak ha megfelelő módon tudják hasznosítani.

Itt olvashattok arról, hogy az OECD szerint ronthatja is a teljesítményt a gyakori számítógép használat. Itt pedig arról írtunk, hogy a közoktatási tárca fel akarja szerelni az iskolákat digitális eszközökkel.

Lelkes amatőrök segítik elő a tudományos áttöréseket: madarakat dokumentálnak és galaxisok formáit osztályozzák Campus life Palotás Zsuzsanna

Lelkes amatőrök segítik elő a tudományos áttöréseket: madarakat dokumentálnak és galaxisok formáit osztályozzák

A tudomány már nem csak a laborok és az egyetemek kiváltsága. Egyre több civil, diák és amatőr szakértő kapcsolódik be a kutatásokba a Citizen Science, azaz közösségi tudomány keretében. Önkéntesként adatokat gyűjthetnek, képeket osztályozhatnak, madarakat számolhatnak, vagy akár exobolygókat fedezhetnek fel – mindezzel valós tudományos eredményekhez járulnak hozzá.