Ismét bebizonyosodott, hogy nem a táblagépektől lesznek okosabbak a gyerekek Közoktatás
Eduline

Ismét bebizonyosodott, hogy nem a táblagépektől lesznek okosabbak a gyerekek

Hiába vannak táblagépek egy iskolában, attól még nem biztos, hogy a diákok ennek hasznát is veszik – legalábbis ez történt most Nagy-Britanniában.

 

Egy felmérés szerint az általános- és középiskolai tanárok egyharmadának fogalma sincs, hogyan használja a modern technológiát az oktatásban, és ezt nem is nagyon titkolja - írja a Telegraph.

Ez azért is különösen fájó a brit kormánynak, mert csak idén 623 millió fontot költöttek arra, hogy modernizálják az oktatási eszközöket. Számítógépek, táblagépek, interaktív táblák, fejlesztő programok – többségük kihasználatlan marad, mivel a tanárokat nem készítették fel arra, hogyan használják ezeket a mindennapokban.

Az OECD-nél erre már rég rájöttek, nemrég pedig eredményeket is publikáltak a témában. Kitűnően rámutattak arra, hogy nem elég az, ha a kormányok sok digitális eszközt vásárolnak az iskoláknak, mert önmagukban ezek nem javítják a diákok képességeit, csak ha megfelelő módon tudják hasznosítani.

Itt olvashattok arról, hogy az OECD szerint ronthatja is a teljesítményt a gyakori számítógép használat. Itt pedig arról írtunk, hogy a közoktatási tárca fel akarja szerelni az iskolákat digitális eszközökkel.

"Elveszik a lehetőséget a normális sportolástól" - a szülőknek és a diákoknak is teli a hócipője a mindennapos testneveléssel Közoktatás Székács Linda

"Elveszik a lehetőséget a normális sportolástól" - a szülőknek és a diákoknak is teli a hócipője a mindennapos testneveléssel

Míg a mindennapos testnevelésre vonatkozó szabály szigorításával a kormány a gyerekek egészségét kívánta erősíteni, a szülők szerint a hatás éppen ellentétes: a diákok kimerülnek, frusztráltak lesznek, és lassan elidegenednek a mozgástól a heti öt iskolai testnevelés miatt, amik közül tavaly óta már csak a versenysportolók hagyhatnak ki kettőt.