Ismét bebizonyosodott, hogy nem a táblagépektől lesznek okosabbak a gyerekek Közoktatás
Eduline

Ismét bebizonyosodott, hogy nem a táblagépektől lesznek okosabbak a gyerekek

Hiába vannak táblagépek egy iskolában, attól még nem biztos, hogy a diákok ennek hasznát is veszik – legalábbis ez történt most Nagy-Britanniában.

 

Egy felmérés szerint az általános- és középiskolai tanárok egyharmadának fogalma sincs, hogyan használja a modern technológiát az oktatásban, és ezt nem is nagyon titkolja - írja a Telegraph.

Ez azért is különösen fájó a brit kormánynak, mert csak idén 623 millió fontot költöttek arra, hogy modernizálják az oktatási eszközöket. Számítógépek, táblagépek, interaktív táblák, fejlesztő programok – többségük kihasználatlan marad, mivel a tanárokat nem készítették fel arra, hogyan használják ezeket a mindennapokban.

Az OECD-nél erre már rég rájöttek, nemrég pedig eredményeket is publikáltak a témában. Kitűnően rámutattak arra, hogy nem elég az, ha a kormányok sok digitális eszközt vásárolnak az iskoláknak, mert önmagukban ezek nem javítják a diákok képességeit, csak ha megfelelő módon tudják hasznosítani.

Itt olvashattok arról, hogy az OECD szerint ronthatja is a teljesítményt a gyakori számítógép használat. Itt pedig arról írtunk, hogy a közoktatási tárca fel akarja szerelni az iskolákat digitális eszközökkel.

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.