Intelligens szülők gyereke nagyobb eséllyel lehet autista? Közoktatás
MTI

Intelligens szülők gyereke nagyobb eséllyel lehet autista?

A Cambridge-i Egyetem kutatói vizsgálatsort terveznek annak megállapítására, hogy lehet-e kapcsolat a szülők...

A Cambridge-i Egyetem kutatói vizsgálatsort terveznek annak megállapítására, hogy lehet-e kapcsolat a szülők intelligenciája és a gyereküknél jelentkező autisztikus tünetek között - írja a brit The Daily Telegraph online kiadása.

Simon Baron-Cohen, az egyetem autizmust kutató központjának igazgatója elmondta, bizonyos jelek alapján feltételezik, hogy a tudománnyal foglalkozó, matematikán alapuló szakmákban tevékenykedő szülők gyerekei között több lehet az autista.

A kutatócsoport most ezt az elméletet szeretné tesztelni, ehhez olyan, egyetemet végzett embereket toboroznak, akik úgynevezett rendszerező munkát folytatnak, például kutatók, mérnökök vagy programozók, és legalább 18 hónapos a gyerekük.

Az egyévesre tervezett vizsgálatsorban külön csoportba kerülnek majd azok a családok, ahol mindkét szülőnek erős a rendszerezési képessége, ahol csak az egyiknek, illetve egy harmadik csoportba azok a családok, ahol a szülők más jellegű tevékenységet végeznek és képesítésük sem rendszerező típusú.

Korábbi (2001-es és 1997-es) tanulmányok már felvetették, hogy a matematikusok és a mérnökök gyerekei, unokái között magasabb az autisták aránya az átlagosnál. Baron-Cohen professzor szerint azok agya, akik munkája a rendszerekkel, rendszerezéssel kapcsolatos, erőteljesebben "férfi jellegű" lehet az emelkedett tesztoszteronszint miatt, ami egy lehetséges magyarázata az eltérésnek.

A tesztre vállalkozó önkénteseket a cambridgepsychology oldalon toborozzák.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.