Ha a diákok legalább egy órán nem a szokványos rendszerben tanulnak, az nagyban fejleszti az olvasási képességüket és matekból is jobban haladnak – írta az Origo.
Nagyszabású kísérletet végeztek Angliában az általános iskolai filozófiaoktatás hasznáról. A most publikált eredményekből kiderül, hogy a közös elmélkedés nemcsak a gyerekek olvasási képességeit fejleszti, de matekból is gyorsabban haladnak azok, akik részt vesznek a programban – írta az Origo.
Természetesen nem Platón vagy Nietzsche tanait kell bebiflázni a gyerekeknek, inkább közösen és kötetlenül beszélgethetnek olyan fontos témákról, mint az igazságosság, az egymás iránti kedvesség vagy a gyengébbek iskolai szívatása.
A „filozófia gyerekeknek” programban 48 állami iskola több mint 3000 diákja vett részt, akiknek egy éven keresztül figyelték a tanulmányi eredményeit és a képességeik fejlődését a durhami egyetem kutatói. Az alkalmakon a tanárok csak moderátorként vettek részt,a beszélgetés irányát alapvetően a gyerekek jelölték ki, akik a szokásos frontális elhelyezkedéssel ellentétben kört alkottak az osztályteremben.
Az eredmények még az értékelő bizottságot is meglepték, ugyanis kiderült, hogy a gyerekek nemcsak jobban érvelnek az egyéves program után, hanem az olvasási és matematikai képességeik is gyorsabban fejlődnek a többieknél. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy az aktívabb részvételi lehetőség elkötelezettebbé teszi a gyerekeket a tanulás iránt, mivel elkezdik élvezni az órákat.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |