Így csalnak a tanárok a vizsgákon: a leggyakoribb módszerek Közoktatás
Eduline

Így csalnak a tanárok a vizsgákon: a leggyakoribb módszerek

Az elmúlt években egyre többet lehetett hallani olyan tanárokról, akik a diákok – és az iskola – jobb eredményeinek...

Az elmúlt években egyre többet lehetett hallani olyan tanárokról, akik a diákok – és az iskola – jobb eredményeinek érdekében csaltak az év végi felmérőkön és érettségi vizsgákon. A The Telegraph szerzője gimnazistákat kérdezett arról, előfordult-e már, hogy csaláson kapták a tanáraikat.

Többen úgy nyilatkoztak, volt már példa arra, hogy a pedagógus egyszerűen besétált az osztályterembe, és megmondta a helyes válaszokat. Van, aki megpróbál észrevétlen maradni: miközben körbejár a padsorok között, belekukkant a dolgozatokba, és rámutat a helytelen válaszokra.

Nagy-Britanniában többször robbant ki botrány amiatt is, hogy a pedagógusok utólag javítottak bele a vizsgalapokba – egy kutatás szerint a tanárok 5 százaléka élt már ezzel a módszerrel, hogy javítson a diákok jegyein.

Egy éve több brit tanárt is azzal gyanúsítottak, hogy megszerezték a vizsgakérdéseket, és az érettségi előtt begyakoroltatták a diákokkal. A pedagógusok állítólag lefizették a vizsgaközpontok vezetőit, így jutottak hozzá a feladatsorokhoz. Hogy mennyibe került egy-egy kérdéssor, arról itt olvashattok bővebben.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.