Hogy lesznek így "hazafias érzelmű" diákok az iskolákban? Közoktatás
Eduline

Hogy lesznek így "hazafias érzelmű" diákok az iskolákban?

Nincs sok ötletük a tanároknak, hogy mivel tudnák hazafiságra tanítani a diákokat.

Nincs sok ötletük a tanároknak, hogy mivel tudnák hazafiságra tanítani a diákokat. Az ünnepségeket a diákok unják, a verseket épp csak felolvasni van idő, és már egy zenés megemlékezés is túlzásnak tűnik – írja az Origo.

Az új Nemzeti alaptanterv egyik fő célja, hogy "a felnövekvő nemzedék a haza felelős polgárává" váljon, de a pedagógusok szerint ehhez elsősorban nem új tanterv, hanem más tanári és családi hozzáállás kell. Az új NAT-ról és a "hazafias nevelésről" szóló összefoglalónkat itt olvashatjátok el.

Több tanár is említette, hogy a nemzeti öntudatra való nevelés fontos eszközei lehetnek a közös iskolai ünnepek. A hírportál által megkérdezett pedagógusok tapasztalatai szerint azonban a nemzeti ünnepeken tartott rendezvényeken a diákok általában feszengnek, többen a verset szavaló diáktársukon nevetgélnek, és "nem érzik, hogy közük lenne az ünnephez" - fogalmazott egyikük. A tanárok szerint ennek az lehet az egyik oka, hogy sok szülő nem érzékelteti a gyerekkel az ünnepek jelentőségét.

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.