Heteken belül lefejezhetik a Kliket, teljesen megváltozna a központ Közoktatás
eduline/mti

Heteken belül lefejezhetik a Kliket, teljesen megváltozna a központ

A következő tanévtől már más szerkezetben, átalakított formában működhet a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) - mondta Palkovics László oktatási államtitkár egy kedd esti háttérbeszélgetésen.

Az oktatási államtitkár úgy fogalmazott, a Klik működése a jelenlegi, centralizált formában nem igazán szerencsés, a 198 tankerület nem funkcionál jól. A tervezett decentralizáció lehetséges irányaként említette, hogy az ország térszerkezetéhez vagy a régiókhoz igazodnának, illetve elképzelhetőnek tartotta azt is, hogy az iskolák száma alapján központokat szervezzenek.

Palkovics László azt mondta, hogy Klik tavalyi hiányát konszolidálni kell, ennek összegét most mérik fel, és a jövőben annyi forrást kell majd biztosítani, hogy a hiány ne termelődhessen újra. Azt is mondta, lesznek személyi változások is az átalakítások nyomán. A vs.hu úgy tudja, heteken belül elküldik Hanesz József elnököt.

Kapcsolódó cikkek

Hoffmann Rózsa szerint a tanárok csak jajgatnak

Ez történt az első közoktatási kerekasztalnál

A Független Diákparlament szerint megfeledkeztek róluk

Menekülnek a Kliktől az iskolák, az egyházban bíznak

Az államtitkár a keddi első köznevelési kerekasztalról elmondta: a szeptember 1-ig megoldandó feladatok között határozták meg a Klik működésének átalakítása és a fenntartás rendezése mellett a hatáskörök újraszabályozását is, azaz, hogy melyeket kell az iskolaigazgatóknak visszaadni. Szintén ide sorolták a foglalkoztatási kérdések rendezését. Aa szükséges törvényi és rendeleti változtatásokról legkésőbb áprilisig dönteni kell.

A második, 2017. január 1-től megoldandó feladatok között határozták meg az előmeneteli rendszer felülvizsgálatát, az adminisztráció csökkentését, az Oktatási Hivatal átalakítását, a nem oktatói dolgozók jövedelmi rendszerének áttekintését. Ebbe a csoportba került még a pedagógus képzés tartalmai fejlesztése, a továbbképzési rendszer átalakítása, a kerettanterv, a nemzeti alaptanterv kérdése, a diákok terhelésének csökkentése. Szerinte az utóbbit csak felmenő rendszerben lehet bevezetni.

A harmadik csoportba, a 2017-ben megoldandó feladatok közé sorolták a digitális kompetencia, a kilenc évfolyamos iskola kérdéseit, és a módszertani témákat. A kerekasztal február és márciusban kéthetente, azt követően júniusig havonta ülésezik majd. Júniusban zárják az első félévet és szeptembertől decemberig a tervek szerint ismét havonta lesznek ülések. Kitért arra is, hogy a kerekasztal meghívotti köre az óvodapedagógusokkal bővülhet a jövőben.