Visszavágtak az államtitkárnak a diákok: "van, akinek több mint 40 tanítási órája van hetente" Közoktatás
Eduline

Visszavágtak az államtitkárnak a diákok: "van, akinek több mint 40 tanítási órája van hetente"

Egy átlagos középiskolásnak akár több mint negyven tanítási órája is lehet hetente, ami az egyéb különórákkal és a házi feladatokkal együttvéve messze meghaladja egy átlagos felnőtt heti munkaidejét - írja közleményében a Független Diákparlament.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Bódis József oktatási államtitkár múlt héten a Magyar Időknek a diákok iskolai terheiről azt mondta, "a túlterheltséget valóban gyakran hangoztatják, de ez meglehetősen szubjektív, és a valós adatokkal nehezen vagy egyáltalán nem alátámasztható sztereotípia."

A Független Diákparlament közleményben reagált az államtitkár szavaira. Azt írják, elfogadhatatlannak tartják, hogy "nem alátámasztható sztereotípiának” tartja a túlterheltséget, több tízezer diák, tanár és szülő véleményét, amely a tavaszi megmozdulások egyik központi üzenetei közé tartozott. Egy átlagos középiskolás diáknak akár több mint 40 tanítási órája is lehet hetente, ami az egyéb különórákkal és a házi feladatokkal együttvéve messze meghaladja egy átlagos felnőtt heti munkaidejét.

Az oktatási államtitkár szerint a diákok túlterheltsége nem alátámasztható sztereotípia

"Csökkentjük a tanulók, a pedagógusok terheit, megvalósul az intézmények nagyobb szabadsága, és szeretném, ha részesei lennének annak a párbeszédnek, amellyel jobb, versenyképesebb oktatást tudunk biztosítani" - mondta a Magyar Időknek adott interjúban Bódis József oktatási államtitkár, aki arra is kitért, hogy a kormány ebben a ciklusban is folytatja a megkezdett reformokat az oktatás átalakítása terén.

"Erős csúsztatás továbbá azt állítani, hogy a jövő évi költségvetés nagyobb összeget fordít az oktatásra, ugyanis az állami kiadásokhoz viszonyítva az oktatásra fordított összeg csekélyebb részt fog kitenni, és reálértéken is csökkenni fog" - folytatódik a közlemény.

"A Független Diákparlament képmutatónak találja az államtitkár úr azon kijelentését, hogy "abban látom a kihívást, hogy az oktatás minden szereplőjével párbeszédet folytassunk azokról a változásokról, amelyek ebben a ciklusban következnek.”, hiszen éppen a kormány a legnagyobb kihívása a párbeszédnek. Az elmúlt években az Emberi Erőforrások Minisztériuma tudatosan elzárkózott bármiféle párbeszédtől a Független Diákparlamenttel, szakmailag alátámasztott javaslatait figyelmen kívül hagyta, a kritikus hangot megütő diákokat Soros-bérencnek, álcivilnek nevezte" - írják.

Hozzáteszik: azt remélik, hogy az új miniszterrel és oktatási államtitkárral "elődeikkel ellentétben lehetőség adódik az észérvek mentén folyó párbeszédhez, amelynek első mércéje a Független Diákparlament közeljövőben elkészülő éves javaslatcsomagjára adott érdemi válasz". 

Szomorú eredmények: kizsigereli a diákokat, de semmi örömöt nem ad az iskola

Elégedetlenek a szülők a magyar oktatási rendszerrel, a Szülői Hang Közösség online konzultációján részt vevők zöme szerint a diákok tényleg túlterheltek, sem sportra, sem játékra nincs idejük az iskola miatt. A szülők 82,9 százaléka szerint a gyerekek annyira túlterheltek, hogy nem jut elegendő idejük a játékra, sportra, családi és szabadidős programra.