Folytatódott a szócsata Palkovics és a Tanítanék között Közoktatás
Eduline

Folytatódott a szócsata Palkovics és a Tanítanék között

Az államtitkár héten tett nyilatkozatát szedte ízekre a tanárok csoportja.

Mint arról beszámoltunk a héten, lemondásra szólította fel Palkovics László államtitkárt a Tanítanék Mozgalom azt követően, hogy nem reagált a mozgalom kihívásra, mely egy nyilvános vitát foglalt magába. Palkovics válaszában méltatlannak nevezte a lemondatást, valamint felsorolta azokat az intézkedéseket, melyeket eddig megtett a kormány a tiltakozások óta, illetve azokat is, amelyeket már terveznek - ennek ment neki a Tanítanék, akik szerint nem bontotta ki az államtitkár az igazság minden részletét.

Például az államtitkár szerint a tiltakozások alapját adó kérdésekben már tárgyaltak - ezek a szakszervezetek által felvetett pontok voltak. A Tanítanék szerint a megfogalmazás ezért sántít, ugyanis azokon felül ők több tucatnyi (35) problémát említettek még, melynek nagy részét egyszerűen nem tárgyalta az államtitkárság.

Palkovics a nyugdíj előtt álló pedagógusok automatikus felminősítéséből kimaradókra a "sikertelenül zárult" pályázók kifejezést használta. A Tanítanék szerint ez azt jelentette, hogy a folyamat nem fejeződött be, mert megtudták a pedagógusok, hogy nem kell majd a minősítésen keresztülmenniük.

A diákok terhelésének csökkentése kapcsán Palkovics elmondta, hogy azért kell várni az alaptantervvel is két évet, mert nem lehet azt az elvet követni, hogy "innen-onnan most elvesznek öt órát". A tanítanék felhívta a figyelmet, hogy a szakgimnáziumok kerettantervének átalakításával épp ezt követte el a kormány egyetlen nyár alatt.

A kötelező öt testnevelés óra kapcsán is azt mondta az államtitkár, hogy egy felmérés szerint 78 százalékos támogatottságot élvez a mindennapos testnevelés. A tanárok felhívták a figyelmet arra, hogy olyan felmérésre hivatkozik Palkovics, amit nem ismerhetünk. Hozzátették, hogy az sem mindegy, hogy kiket és hogyan kérdeztek a felmérésben.

Mindezek mellett a Tanítanék kevesli a pedagógiai munkát segítő dolgozók béremelését, ami nem éri el az inflációt, így csupán hangulatjavító eszközként tekintenek rá. A szakképzés átalakításában a hasznos tudás átadását keveslik. A Klik költségvetését illetően pedig inkább kivárnának annak minősítésével, de hozzáteszik, az még nem dicséretre méltó, ha egy állami szerv elegendő forrással működik, hiszen ez a normál működés lenne. Hogy az 58 tankerület mennyiben van "közelebb az iskolákhoz", az azért más, mert a Tanítanék szótárában mást jelent az iskolai autonómia, aminek építésére szerintük nem válasz, hogy a továbbra is állami rendszer kicsivel dekoncentráltabb lesz.

Pukli bejelentette távozását a Telekiből

Még kitölti a hátralévő kevés idejét, de nem pályázik újra. Viszont nem marad tétlen. Már korábban felröppent a híre, hogy a Teleki Blanka Gimnázium emblematikussá vált igazgatója, Pukli István elhagyhatja az intézményt, amely a pénteken közzétett blogbejegyzése alapján bizonyossá vált.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.