Falazott a Klik egy schmittelő iskolaigazgatónak Közoktatás
Eduline

Falazott a Klik egy schmittelő iskolaigazgatónak

Több oldalt egyszerűen átemelt más munkájából a balassagyarmati Fényes-Bók Szilvia, mikor megpályázta a Balassi Bálint Gimnázium igazgatói posztját. A Klikk és az oktatási tárca is tudott a szövegegyezésekről, mégsem emelt akadályt és győztesnek hozták ki a pályázót.

Hanesz József, a Klik leváltott vezetője.

Fényes-Bók Szilviát annak ellenére nevezte ki a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik), hogy a plagizálásáról tudomása volt a Klik akkori vezetőjének, Hanesz Józsefnek - írja a nol.hu. Az esetről Balog Zoltán miniszter és Czunyiné Bertalan Judit helyettes-államtitkár is tudomást szerzett, azonban ők sem léptek közbe.

Az iskolát korábban húsz évig vezető Borenszkiné Imre Éva minden felelős vezetőnek levelet írt vetélytársa pályázata miatt, de csak Czunyiné helyettese, Sipos Imre válaszolt neki, ám a minisztériumi válasz akkor meglepőnek bizonyult, miszerint az oktatási tárcának szerzői jogi kérdésekben "nincs hatásköre" eljárni. Később úgy fogalmaztak, hogy a "megújítás jegyében" döntöttek Fényes-Bók kinevezése mellett.

Az egykori igazgató a lapnak úgy nyialtkozott, hogy már nem érdekli a pozíció, egyszerűen "nem szeretné, ha ez a magatartásforma válna Magyarországon tananyaggá".

Fényes-Bókot is megkereste a lap, azzal érveltek, hogy a vezetői pályázatnak nincsnek formai követelményei, a szó szerint átemelt mondatokat pedig "szakmai evidenciának" tartja - ez hasonlatos az egykor köztársasági elnök, Schmitt Pál érveléséhez doktori dolgozta kapcsán.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.