Darabjaira szedhetik a Kliket? A miniszter nagy átalakításról beszél Közoktatás
MTI

Darabjaira szedhetik a Kliket? A miniszter nagy átalakításról beszél

Átalakítás várható az iskolák fenntartásának rendszerében, még az idén megerősödhet a megyei szint - mondta Balog Zoltán emberierőforrás-miniszter a Magyar Hírlapban hétfőn megjelent interjúban.

Balog Zoltán erőforrásminiszter. Nagy változások várnak a közoktatásra

A tárcavezető hozzátette: az átalakítás nem akadályozza, nem is befolyásolja közvetlenül az iskolák mindennapi működését, így azt év közben is meg tudják csinálni. "Ez (az átalakítás) talán több is lesz, mint finomhangolás, inkább szerkezeti átalakításról beszélhetünk. Az elmúlt évtized legnagyobb oktatási reformja zajlott le, nem szégyen, hogy kell még csiszolnunk az új szisztémán" - fogalmazott.

Balog Zoltán kiemelte, folytatódik a pedagógusbér-emelés, idén szeptembertől - immár harmadszor - kapnak béremelést a tanárok, erre megvan a fedezet. A fizetések a következő években is emelkednek a törvényben meghatározott módon, így 2017 szeptemberére az átlagos növekedés meghaladja majd a 40 százalékot - tette hozzá.

György István fővárosi kormánymegbízott már augusztus közepén arról beszélt, hogy akár az iskolák fenntartója, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ is a kormányhivatalokhoz kerülhet. Hozzátette: a Miniszterelnökség és az illetékes államtitkárság 50 olyan ügykört vizsgál, amely a kormányhivatalokhoz kerülhet, ezekről ősszel dönthet az Országgyűlés.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.