Az iskolai elvárások miatt stresszesek a brit diákok? Közoktatás
MTI

Az iskolai elvárások miatt stresszesek a brit diákok?

Jelentősen nőtt a depressziós gyerekek száma Nagy-Britanniában az utóbbi évtizedben.

Jelentősen nőtt a depressziós gyerekek száma Nagy-Britanniában az utóbbi évtizedben. A gyermekkort annyira stresszessé tették az iskolai elvárások, a családok felbomlása és újabban a közösségi média, hogy a tíz év alattiak közül már 8 ezer gyereket érint a betegség.

A brit Országos Egészségügyi és Gondozási Intézet (NICE) becslése szerint 80 ezer brit gyerek szenved súlyos depressziótól, közülük nyolcezren tíz év alattiak, és már ötévesek is vannak köztük - tudósított a The Telegraph internetes újság a brit intézet honlapján megjelent ajánlásról.

Az intézet szakértői szerint az általános iskolás korú gyerekek mentális zavarainak száma azért növekedett meredeken az elmúlt évtizedben, mert az iskolai számonkérés és a családok széteséséből eredő nyomás mellett megjelentek a közösségi média elvárásai és az internetes bántalmazás, zaklatás is.

Lucie Russel szociális munkás, a Young Minds karitatív szervezet kampányainak igazgatója szerint a gyermekkor egyre stresszesebbé vált, hiszen régebben egy nehéz iskolai nap után otthon kikapcsolhattak a kicsik, ma azonban ez a menedék is eltűnt, mivel bekapcsolt képernyők várják őket mindenhol.

A depressziós gyerekek gyakran érzik úgy, hogy kilógnak a társaik közül, visszahúzódóak, nehezen barátkoznak. A betegség testi tünetekben is megnyilvánul: folyamatosan fáradtak, rosszul alusznak, étvágytalanok, fájdalomra panaszkodnak.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.