A minisztérium szerint is rossz a menzakoszt Közoktatás
Eduline

A minisztérium szerint is rossz a menzakoszt

Titkos boszorkánykonyhában kotyvasztottak a menza mesterei az Emminek, ami ígéretet is tett a változtatásra, ám ősszel minden marad a régiben.

A hvg.hu információi szerint egy titkos próbafőzésen meggyőzték arról a közétkeztetésben résztvevők a kormány illetékeseit, hogy nagyon nehéz ehető ételt előállítani a menzareform rendeletét betartva. A szakmai szervezetek ezért állítólag ígéretet kaptak az Emberi Erőforrások Minisztériumától, hogy módosítják a rendeletet, és lazítanak egyes szabályokon.

Állítólag a titkos főzésen – nektek is egy barlang jut erről eszetekbe, ahol boszorkányok állnak egy üst mellett? – megállapodtak arról, hogy ezentúl az ételek sótartalma nagyobb lehet. A szakmai szervezetek valójában azt akarták elérni, hogy csak a hozzáadott só mértékét szabályozzák, mivel szerintük sok alapanyagban már eleve van só, így pedig könnyen túllépik a szabályban foglalt mennyiséget, ezt azonban az Emmi elutasította.

A tej- és gyümölcspazarlásnak is véget kell vetni – ebben is megállapodás született, ugyanis gyakran előfordult, hogy a kirendelt adagok a kukában landoltak, ráadásul nem volt összehangolva a tejosztás az iskolatejprogrammal.

A portál szerint bár az ígéret elhangzott az Emmi részéről, a rendeletet egész nyáron nem módosították, a szakmai szervezetek pedig már nem is tartják valószínűnek, hogy ez őszi megtörténik. Így bár az Emmi is egyetért a változtatás szükségességével, egyelőre még nem tettek semmit. A hvg.hu a tárcától azt a választ kapta, hogy az ügy jelenleg „feldolgozás alatt” áll.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.