A jelenlegi formájában tényleg vége lehet a Kliknek Közoktatás
eduline/mti

A jelenlegi formájában tényleg vége lehet a Kliknek

Egyre valószínűbb, hogy jelenlegi formájában nem működhet tovább a Klik. Bár a kormány aligha szüntetni meg az intézményt, a központosított jellege – amiért eleve létrehozták – elveszhet. Erre utalnak Balog Zoltán és Palkovics László utóbbi 24 órában tett kijelentései.

Az oktatásban nem megfelelő a jelenlegi túlcentralizáltság, mert a döntések túl távol kerültek az iskoláktól - jelentette ki az oktatásért felelős államtitkár szerdán az M1-en.

Hogy milyen formában alakítsák át a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (Klik), azt az oktatási kerekasztalon határozzák meg – mondta az államtitkár.

Szerinte nem szerencsés, hogy az iskolaigazgatóktól olyan hatásköröket vontak el, amelyek segítségével a legjobban működtethetőek az intézmények, és sok esetben szerencsésebb volna, ha a fenntartó és a működtető ugyanaz lenne.

Kapcsolódó cikkek

A Klik szerint nem listázták a sztrájkoló diákokat

Jelenteni kellett egy iskolában, ki sztrájkol hétfőn

Itt vannak a Civil Közoktatási Platform azonnali követelései

Németh Szilárd a migránsozást vetette be az oktatásról szóló vitában

Ezzel úgy látszik, valamennyire megpróbálják kijavítani a Klik hibáit úgy, hogy közben a fenntartó – névleg legalábbis – megmaradjon.

Erre utal, hogy tegnap a Parlamentben már Balog Zoltán miniszter is arról beszélt, több fenntartó kell a közoktatásban.

A tiltakozók – és már több ellenzéki párt – ugyanakkor a Klik teljes megszüntetését szeretné elérni. Ezt aligha lépheti meg a kormány, mivel az az utóbbi évek oktatáspolitikai kudarcának a beismerése lenne.Ezért sokkal valószínűbb az a forgatókönyv, hogy a következő hónapokban tényleg átalakítják a Kliket, miközben rendezik a pénzügyi helyzetét.

A közoktatásban zajló tiltakozásról minden friss hírt itt találtok.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.