A PSZ nem ül le a kerekasztalhoz Közoktatás
eduline/mti

A PSZ nem ül le a kerekasztalhoz

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) nem vesz részt a köznevelési kerekasztal keddi alakuló ülésén. A szakszervezet országos vezetőségének hétfői döntéséről közleményben tájékoztatták az MTI-t.

Galló Istvánné, a PSZ elnöke az MTI kérdésére a döntést indokolva elmondta, a szakszervezet a sztrájkbizottság tagjaként tárgyalási folyamatban van az Emberi Erőforrások Minisztériumával. Ennek plenáris ülése pénteken lesz, és erre kívánnak koncentrálni.

Hozzátette, ezen az ülésen nyilatkoznia kell tárcának a korábban megfogalmazott 25 pontról, és a vállalásokat írásba kell foglalnia.

Gallóné szerint megoldási javaslatokat várnak, minden további lépést ettől tesznek függővé. Azt is mondta, hogy a szombati demonstrációt a fővárosban megtartják.

A köznevelési kerekasztal megalakítását január 23-án jelentette be az emberi erőforrások minisztere. A keddi alakuló ülésre meghívást kapott a Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet, az Eszterházy Károly Főiskola, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, az Országos Köznevelési Tanács, a Pedagógusok Szakszervezete, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, a Nemzeti Pedagógus Kar, a Nemzeti Ifjúsági Tanács, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság, a Magyar Művészeti Akadémia, a Nagycsaládosok Országos Egyesülete és a Kárpát-medencei Családszervezetek Szövetsége.

A másik nagy pedagógus-szakszervezet, a PDSZ végül elfogadta a meghívást.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.