20 ezer tanári állást sodorna veszélybe a szakszervezetek lépése? Közoktatás
Eduline

20 ezer tanári állást sodorna veszélybe a szakszervezetek lépése?

A PDSZ egy olyan paktum felbontását kéri a PSZ-től, ami 20 ezer tanári álláshelyet sodorna veszélybe – állítja Galló Istvánné. Sztrájkolni a kormánnyal kötött egyezség ellenére tudnak.

A PDSZ nemrég arról döntött, hogy nem vesznek részt a jövőben a Köznevelési Kerekasztal munkájában. Mendrey László elnök akkor arra is kitért, a hatékony sztrájk érdekében szükséges legalább a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) és a PDSZ együttműködése, ezért a kongresszus ismételten megfogalmazott egy felhívást, hogy "nyissák össze a PSZ, illetve a PDSZ sztrájkbizottságát".

A PSZ elnöke azonban azt mondta az ATV-nek, hogy nem érti, hogyan foghatnának össze, hiszen a PDSZ-nek nincs sztrájkbizottsága, amelyik tárgyalna a kormánnyal, ellentétben a PSZ-szel.

Kapcsolódó cikkek

Meglepetésre készülnek a tiltakozók

Nem követelnek béremelést a szakszervezetek

Mendrey szerint a kormány érdeke a manipuláció

Galló Istvánné szerint az is rendhagyó, hogy a PDSZ kongresszusa nyíltan felkérte őket arra, hogy mondják fel a kormánnyal 2013-ban kötött megállapodást, valamint az akkor meghirdetett sztrájkmoratóriumot.

Ezzel a lépéssel az elnök szerint 20 ezer pedagógus állását tennék kockára, mivel onnantól kezdve a kormányt nem kötné többé a finanszírozott álláshelyek kiszámításának módjára vonatkozó egyezség, és egy sima rendelet-módosítással, illetve egy Klik által felmondott kollektív szerződéssel, pillanatok alatt új helyzetet tudna teremteni – írja a lap.

Gallóné egyébként azt is elmondta, hogy a 2013-as megállapodás nem érinti a mostani követeléseket és tárgyalásokat, így attól még szervezhetnek sztrájkot, aminek az előkészítését már meg is kezdték.

A tiltakozásokról minden friss hírt itt értek el.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.