Még több iskolautcát hozhatnak létre Budapesten Közoktatás
Székács Linda

Még több iskolautcát hozhatnak létre Budapesten

A program beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Végleg megmarad az iskolautca a XVII. kerületi Gregor József Általános Iskolánál - jelentette be a honlapján a BKK.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, szeptemberben próba jelleggel indult Iskolautca-program a főváros több pontján abban a reményben, hogy biztoságosabb legyen a közlekedés, kivéltképp a reggeli csúcsidőszakban. Ez azt jelenti, hogy az iskola közvetlen környezetében található közterületeken jellemzően valamilyen fizikai akadállyal korlátozzák a gépjárműforgalmat, hogy ezzel garantálják a diákok biztonságos közlekedését.

,,Az iskolautcák – a nemzetközi gyakorlat és példák alapján – különböző formákban valósulhatnak meg. Lehetnek állandóan lezárt, akár átalakított közterületek, vagy csak meghatározott időszakokra – például reggel és/ vagy délután – forgalom elől elzárt útszakaszok, attól függően, hogy az adott utca milyen szerepet tölt be a közúthálózatban és milyen lehetőségek kínálkoznak a környezet biztonságosabbá tételére. Egy iskolautca nemcsak a közlekedésbiztonságot szolgálja, hanem arra is lehetőséget teremt, hogy a közösség újra birtokba vegye a területet" - írja a BKK.

A lezárásnak köszönhetően a Gregor József Általános Iskolánál a BKK szerint javult a közlekedésbiztonság és élhetőbbé vált az iskola környezete, ezért október 6-tól véglegesítik a kialakítást, továbbá a közeljövőben más helyszíneken is iskolautcákat hozhatnak létre.

Több kerületben is zajlanak az egyeztetések a csatlakozási lehetőségről.

 

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.