PDSZ: nem lehet tavalyival azonos célokat megjelölni a TÉR-értékelésen Közoktatás
Székács Linda

PDSZ: nem lehet tavalyival azonos célokat megjelölni a TÉR-értékelésen

A szakszervezet szerint az intézkedés jogellenes és szakmaiatlan is.

A PDSZ korábbi felmérése szerint idén a 25 000 forintos átlagot sem érte el az az összeg, amennyivel emelkedett azoknak a pedagógusoknak a bruttó bére, akik magas pontszámot értek el a teljesítményértékelésen.

Az adataik szerint 1240 válasz alapján az elért átlagos pontszám 83,2 pont volt, az átlagos emelés összege pedig mindössze 20 746 forint; az összeg ugyanakkor megyénként eltér és attól is függ, hogy ki milyen beosztásban dolgozik.

A pedagógusok egyébként a rendszerben maximum 100 pontot gyűjthetek össze egyrészt személyre szabott éves célok alapján, másrészt egységes értékelési szempontok szerint.

Vezető megbízással nem rendelkező értékelendő személy esetén például

  • a három, személyre szabott teljesítménycél megvalósulása esetén háromszor 8, összesen legfeljebb 24 pont,
  • hét értékelési szempont alapján, összesen legfeljebb 76 pont.

A vezetői megbízással rendelkező értékelendő személy esetében pedig

  • négy, személyre szabott teljesítménycél megvalósulása esetén négyszer 10, összesen legfeljebb 40 pontot,
  • hét értékelési szempont alapján, összesen legfeljebb 60 pontot lehetett kapni.
Nem lehet ugyanaz

A személyre szabott célokat ugyanakkor a PDSZ szerint évente meg kell változtatni, mert a tankerületek nem engedik az előző évivel azonos célok megjelölését.

Ez nemcsak jogellenes, lévén, hogy semmiféle jogszabály nem tiltja, hogy ugyanazt a teljesítménycélt határozzuk meg, de nonszens és szakmaiatlan is ennek megtiltása.

- írják.

A szakszervezet szerint ugyanis "ha egy teljesített vállalás alapán adott értéklés alapján beépítik az illetménybe a béremelést, tehát az érintett ezért kapja havonta az emelt bért, nem logikus, hogy a vállalásait ne vigye tovább. Ez ellentmond a pályázati logikának is, amelyben jellemzően szintén kritérium a fenntarthatóság."