A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete felmérte, átlagosan mennyi extra pénzt kapnak a pedagógusok a térértékelések tekintetében. Az összegek siralmasak; a szakszervezet szerint ennyi pénzzel nem lehet motiválni, a legtöbb esetben pedig inkább ingyen többletmunkáról van szó, mintsem jutalmazásról, hiszen a többletbérek nem mindenkinek járnak.
A 25 000 forintot sem érte el a teljesítményértékelés során magas pontszámot elért pedagógusok extra bére - erre világítanak rá legalábbis a Pedagógusok Demoktratikus Szakszervezete által megosztott adatok.
Mint ahogyan azzal az Eduline-on részletesen foglalkoztunk, ősszel automatikus béremelést kaphattak azok a pedagógusok, akik a teljesítményértékelésen kiemelkedő minősítést, legalább 80 pontot értek el. A Belügyminisztérium tanévnyitó szakmai konferenciáján, szeptember elején ugyanis arról volt szó, hogy ezek a pedagógusok 20 és 60 ezer forint közötti többletre számíthatnak. Az átlagosan teljesítő tanároknak 1-20 ezer forintos béremelés járhat, a fejlesztendő kategóriába került pedagógusoknak viszont nem kapnak semmilyen pluszpénzt.
Mindezek alapján a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete összesítette, átlagosan mennyivel nőttek a bérek és ezekért hány pontot értek el a pedagógusok.
Az adataik szerint, 1240 válasz alapján az elért átlagos pontszám 83,2 pont volt, az átlagos emelés összege pedig mindössze 20 746 forint.
Ez ugyanakkor megyénként eltér; a legmagasabb extra béreket (de még így is kevesebb, mint 25 ezer forintot) Heves és Bács-Kiskun megyében kaphatták a pedagógusok, míg a Jász-Nagykun-Szolnok megyei pedagógusoknak mindössze nagyjából 17 000 forint járt.

- a tanárok 19 895 forintot,
- a fejlesztő/gyógypedagógusok 19 990 forintot,
- az óvodapedagógusok 23 681 forintot,
- a vezető pozícióban dolgozók 30 839 forintot.
Mindezt ráadásul bruttóban.
Az óvodánkban mindenki átlagfeletti értékelést kapott, mégis a minimum adhatót kapja mindenki, hol itt a differenciálás?
- szerepel a szakszervezet bejegyzésében.
Hozzáteszik; az elvégzett plusz munkák tekintetében ezek az összegek igazságtalanok, nem motiválóak és feleslegesek.
,,A teljesítménycélok kijelölése ráadásul sokakat plusz munkavégzésre kényszerít. És hogyan? Úgy, hogy előre nem is tudni, jár-e érte bármiféle béremelés. Ez azt jelenti, hogy a pedagógusok sokszor egy teljes tanéven keresztül ingyen végzik el a többletfeladatokat, csak mert abban reménykednek, hogy majd a végén talán kapnak valamit. Ez a rendszer így valójában az ingyenmunka rendszere, nem pedig az igazságos elismerésé" - írják.