Nyílt levél Balatoni Katalinnak: „mélázzunk el végre azon, hogyan is kergettük gyerekeinket ilyen helyzetbe” Közoktatás
Palotás Zsuzsanna

Nyílt levél Balatoni Katalinnak: „mélázzunk el végre azon, hogyan is kergettük gyerekeinket ilyen helyzetbe”

Egy tanító, Fejér Zsolt nyílt levélben reagált Balatoni Katalin oktatási államtitkár bejegyzésére, amely szerint a magyar diákok óraszáma az OECD-átlag alatt van, így nem beszélhetünk túlterheltségről.

Balatoni Katalin oktatási államtitkár nemrég az OECD legfrissebb adataira hivatkozva posztolt arról, hogy a magyar diákok óraszáma alacsonyabb az átlagosnál.

  • Alsó tagozatban: Magyarországon 666 óra, OECD-átlag: 804 óra
  • Alsó középfokon: Magyarországon 796 óra, OECD-átlag: 909 óra

Ez azt jelenti, hogy a magyar diákok óraszáma alacsonyabb, mint az OECD-országok többségében” – írta Balatoni, hozzátéve: „a magyar diákok tudása így is nemzetközi szinten kiemelkedő.”

Balatoni Katalin bejegyzésére itt reagáltunk az Eduline-on.

A bejegyzés nagy felháborodást váltott ki. Fejér Zsolt tanító, a Tanító Online Facebook oldalon nyílt levélben az 1-2. osztályos gyerekek mindennapokat így írta le:

6 délelőtti tanóráját követően, az ebédlői tumultust túlélve, s az ebédjét 15 perc alatt belapátolva rohanhat a számára kötelezően kiírt fejlesztő foglalkozásra, majd (…) kb. 15-20 perce marad az iskolaudvaron a többiekkel való játékra, de nem nagyon élheti bele magát, mert ezután várja a jó kis házifeladat-írás…”

Tisztelt Miniszterelnöki Biztos Asszony, kedves Katalin! Ön pontosan tudja, hogy pusztán a tanórák számának...

Posted by Tanító Online on Monday, September 22, 2025

Fejér szerint a túlterheltség rendszerszintű probléma:

az iskolák többségében ezeken az óraszámokon felül, kötelező jelleggel szervezik a felzárkóztató foglalkozásokat is. Akikkel tehát a "normál" időben sem boldogulunk - hogy is boldogulnánk az egyéni haladási tempó figyelembevétele nélkül -, velük "műszak végén", hulla fáradtan akarunk csodát tenni, a tudásszinttől függetlenül egységesen kiadott házi feladatokkal feltéve a koronát napi kínlódásukra… S mindezt évek óta hiába jelzik Önöknek a szakemberek.”

„A legtöbb esetben nincsen safe space az iskolában” – magyar rövidfilm a tanár-diák közötti szexuális határátlépésről Közoktatás Palotás Zsuzsanna

„A legtöbb esetben nincsen safe space az iskolában” – magyar rövidfilm a tanár-diák közötti szexuális határátlépésről

A tanár bámulja a lányokat, ők pedig összehúzzák magukon a pulóvert. Se az osztályfőnök, se az igazgató nem hisz nekik – többek között egy ilyen jelenet is szerepel a díjnyertes rövidfilmben, mely sok megtörtént eset alapján íródott. Az alkotók iskolákban vetítik le és gyerekekkel beszélgetnek arról, hogy ők mit tennének.