Se pedagógus, se fejlesztés - ezzel szembesülnek az autista diákok, pedig még alig indult el a tanév Közoktatás
Székács Linda

Se pedagógus, se fejlesztés - ezzel szembesülnek az autista diákok, pedig még alig indult el a tanév

Az AutiSpektrum Egyesület szerint ha nincs jelzés a tankerületek felé, azt fogják hinni, hogy minden rendben van.

Alig telt el pár hét a tanévből, de máris sok szülői megkeresés érkezett az AutiSpektrum Egyesülethez arról, hogy az oktatási intézményben

  • nincs gyógypedagógiai asszisztens a gyerek mellett,
  • nem kap fejlesztést, vagy
  • nem kap differenciált (egyénre szabott) feladatokat vagy bánásmódot – pedig szerepel a szakértői javaslatában.
A szervezet szerint ezeket mindenképp jelezni kell a tankerületnél, mert ,,ha nincs jelzés, úgy tűnhet, hogy minden rendben van." Minél több visszajelzés érkezik azonban, szerintük annál inkább látszik, hogy rendszerszintű problémáról van szó, és
ez segíthet abban is, hogy a döntéshozók megerősítsék a javító szándékú törekvéseket.

Ennek érdekében az AutiSpektrum Egyesület a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) jogvédő szervezettel és a Mozaik Egyesülettel közösen levélsablonokat állított össze, amelyeket panasz esetén a szülők elküldhetnek az illetékes tankerületnek.

Ezeket ide kattintva éritek el.