Így szigorítaná a kormány a pedagógusok továbbképzését Közoktatás
Kurucz Tünde

Így szigorítaná a kormány a pedagógusok továbbképzését

A Belügyminisztérium rendelettervezete szerint a pedagógusoknak nem 7, hanem 5 évente kellene igazolni, hogy részt vettek 120 órányi továbbképzésen.

A kormány szigorítaná a pedagógusok továbbképzési rendszerét, jelentős változtatásokat hozva a jelenlegi szabályozáshoz képest - szúrta ki a hvg.hu.

A tervezet szerint az eddigi hét év helyett a tanároknak ötévente kellene teljesíteniük az előírt 120 órányi továbbképzést, amely mostantól két részre oszlik: „tartalmi megújító” és „választható” képzésekre. A kötelező képzési óraszám felét az intézményvezetők írhatják elő, míg a maradékot a pedagógusok választhatják meg.

A "tartalmi megújító" képzések a tanárok szaktárgyi ismereteinek frissítését szolgálják, míg a "választható" képzések az oktatáshoz szükséges készségeket fejlesztik. Az egyházi iskolákban külön hitéleti képzéseket is szerveznek. Az igazgatók által kijelölt "tartalmi megújító" továbbképzéseket a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) díjmentesen biztosítja, ezek részben jelenléti, részben online formában zajlanak majd.

A fenntartók ellenőrzik, hogy a pedagógusok teljesítik-e a kötelezettségeiket.

A rendelettervezetből kiderül az is, hogy a "tartalmi megújító" képzéseket az NKE (még nem létező) pedagógusképzője, a "választható" képzéseket az Oktatási Hivatal, a hitéleti képzéseket pedig az egyházak szervezhetik.

A módosítások várható költsége 2025 és 2028 között több mint 24,5 milliárd forint lesz, ami évente több mint 8 milliárd forintos költséget jelent.

A tervezethez kapcsolódó észrevételeket december 4-ig lehet benyújtani.

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.