Tiltakozik a PDSZ: az új rendelettervezettel tovább növekednének a pedagógusok terhei Közoktatás
Gál Luca

Tiltakozik a PDSZ: az új rendelettervezettel tovább növekednének a pedagógusok terhei

Az "ismereteik megújítása" érdekében új továbbképzésre köteleznék szeptembertől a pedagógusokat.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) közleményben tette nyilvánossá tiltakozását a nemrég megjelent képzés teljesítési kötelezettségéről szóló rendelettervezet ellen.

Ahogyan arról már mi is beszámoltunk: augusztus 5-én a kormány közzétett egy rendelettervezetet, amely szerint az „ismereteik megújítása” érdekében egy olyan új képzésen kell majd részt venniük a pedagógusoknak, amit a továbbképzési rendszertől függetlenül írnának elő a számukra.

Ennek okán a PDSZ összefoglalta, hogy a rendelettervezet bevezetésének következtében milyen problémákkal kellene szembenézniük :

  • a pedagógusok terhei tovább növekednének
  • a képzés elvégzésére és teljesítésére fordított időt a gyerekekkel való foglalkozásokra szánt időkeretből venné el, vagyis ezáltal csökkenne a foglalkozások minősége a felkészülési időkeret csökkenésének következtében,
  • a képzésnek a Teljesítményértékelési rendszerrel való összekapcsolása pedig az így megkapott teljesítményértékelési eredményeket még irrelevánsabbá tenné.

Továbbá tiltakoznak a pedagógusokra vonatkozó mobiltelefonhasználat-korlátozás ellen is, amit szintén nem tartanak releváns intézkedésnek.

Az iskolai mobilhasználat tervezett szabályozásával kapcsolatban augusztus 6-án egyeztetett a Belügyminisztérium a szakmai és érdekképviseleti szervezetekkel. Erről bővebben itt olvashattok:

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.