Az általános iskolások oktatásába is bevezetné a mesterséges intelligenciát egy magyar programozó iskola Közoktatás
Gál Luca

Az általános iskolások oktatásába is bevezetné a mesterséges intelligenciát egy magyar programozó iskola

A Logischool iskolahálózat 10. évfordulója alkalmából bejelentette a tananyagának jelentős bővítését, amiben a mesterséges intelligencia (MI) szélesebb körű oktatása is szerepet kap.

A szülők 34 százaléka bizonytalanságot és félelmet érez a mindennapi eszközökben található AI elemekkel kapcsolatban, többségük - 57,5 százalékuk - azonban felismerte a mesterséges intelligencia jótékony szerepét az élet különböző területein - derül ki a Logischool kutatásából, amiről a Digital Hungary számolt be.

A Logiscool nemrég 200 szülő bevonásával készített reprezentatív kutatást, ami tanulságos szempontokat tárt fel a mesterséges intelligenciával kapcsolatban.

Az online kutatás egyik része kérdéseket fogalmazott meg a gyerekek programozás tanulásáról és az azzal összefüggő képességekről, míg a másik kérdéscsoport a szülők véleményét térképezte fel a MI-ről.

Bár a többség pozitívan viszonyul az MI használatához, a kérdőívet kitöltők csupán 16,5 százaléka tartja kiemelt fontosságúnak, hogy a 7-10 éves gyerekek megismerkedjenek a mesterséges intelligenciával, míg 53 százalékuk szerint ez csak átlagos fontosságú. A Logiscool közlése szerint ezért is törekszenek ara, hogy az AI oktatásával, annak mindennapi technológiákban betöltött szerepét megismertessék a gyerekekkel és ezáltal közvetve a szüleikkel.

A magyar alapítású hálózat évek óta digitális írástudásra és programozásra oktatja a gyerekeket, ezért kifejezetten fontosnak tartják az egyre népszerűbb MI ismeretének elsajátítását a már egészen fiatal korosztály számára is.