Transznemű mackó történetéről meséltek a diákoknak Nagy-Britanniában Közoktatás
Gál Luca

Transznemű mackó történetéről meséltek a diákoknak Nagy-Britanniában

A szervezet érzékenyítő könyvvel tartott felvilágosítást a tízéves diákoknak.

„Thomas, a mackó nagy levegőt vett és azt mondta: önmagam kell, hogy legyek. A szívemben mindig tudtam, hogy lány mackó vagyok és nem fiú. Bárcsak a nevem Tilly lenne és nem Thomas.”

- meséli a tanárnő annak a transznemű mackónak a történetét, aminek segítségével érzékenyítést tartottak a diákok számára egy brit iskolában – írta meg a Magyar Nemzet.

Az órát a No Outsiders nevű szervezet vezette, ami a mackós könyv mellett más hasonló érzékenyítő anyaggal tart előadásokat az iskolás gyerekeknek. Ingyenes óravázlataikat több száz iskolában használják a környékükön, például Bristolban és Watfordban.

 

Az óráról kikerült videó, amiben a tanárnő azt kérdezi a gyerekektől, hogy „ki szeretné tisztázni, hogy mit jelent a transzneműség” sokak nemtetszését váltottak ki.

Lucy Marsh, a Családi Nevelési Alapítvány (Family Education Trust) képviselője úgy fogalmazott a The Telegraph brit lapnak, hogy „azt tanítani a gyerekeknek, hogy rossz testben születhetnek, káros indoktrináció.”

 

 

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.