Transznemű mackó történetéről meséltek a diákoknak Nagy-Britanniában Közoktatás
Gál Luca

Transznemű mackó történetéről meséltek a diákoknak Nagy-Britanniában

A szervezet érzékenyítő könyvvel tartott felvilágosítást a tízéves diákoknak.

„Thomas, a mackó nagy levegőt vett és azt mondta: önmagam kell, hogy legyek. A szívemben mindig tudtam, hogy lány mackó vagyok és nem fiú. Bárcsak a nevem Tilly lenne és nem Thomas.”

- meséli a tanárnő annak a transznemű mackónak a történetét, aminek segítségével érzékenyítést tartottak a diákok számára egy brit iskolában – írta meg a Magyar Nemzet.

Az órát a No Outsiders nevű szervezet vezette, ami a mackós könyv mellett más hasonló érzékenyítő anyaggal tart előadásokat az iskolás gyerekeknek. Ingyenes óravázlataikat több száz iskolában használják a környékükön, például Bristolban és Watfordban.

 

Az óráról kikerült videó, amiben a tanárnő azt kérdezi a gyerekektől, hogy „ki szeretné tisztázni, hogy mit jelent a transzneműség” sokak nemtetszését váltottak ki.

Lucy Marsh, a Családi Nevelési Alapítvány (Family Education Trust) képviselője úgy fogalmazott a The Telegraph brit lapnak, hogy „azt tanítani a gyerekeknek, hogy rossz testben születhetnek, káros indoktrináció.”

 

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.