A jövőben még nehezebb lesz nyomon követni, hogy mekkora a tanárhiány Közoktatás
Tornyos Kata

A jövőben még nehezebb lesz nyomon követni, hogy mekkora a tanárhiány

Csak találgotások vannak arról, hogy hány pedagógus hiányzik a rendszerből, ugyanis a kormány szerint nincs tanárhiány, míg a Pedagógusok Szakszervezete húszezres nagyságrendről beszél. Mostantól a találgatás is nehezebb lesz, mert októbertől nem mérik, hogy hány állás van betöltetlenül.

A közoktatási intézmények statisztikai jelentésében októbertől nem mérik, hogy hány pedagógusi állás van betöltetlenül, és ezt az Oktatási Hivatal honlapján sem jelenítik már meg – tudta meg az RTL Híradó.

"A kormány ezzel a pedagógushiányt akarja eltakarni, és nemlétezővé tenni a problémát"

– nyilatkozta Totyik Tamás, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke az rtl.hu-nak. Felidézte, hogy áprilistól kezdve kisebb felmondáshullám tapasztalható a jogállásváltásról szóló, úgynevezett státusztörvény miatt. „A kormány nem akarja a valóságot tudni ebben a kérdéskörben, csak ködösíteni hajlandó” – tette hozzá.

Ezeket az eddig nyilvános adatokat a szakszervezetek is használták, hogy rájuk hivatkozva beszéljenek az oktatásban rejlő problémákról. 670-en jelentették be a felmondásukat július 1. és augusztus 1. között országszerte a PDSZ közérdekű adatigénylése szerint. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete augusztus első napjaiban kereste fel az ország hatvan tankerületét azzal a kérdéssel, hogy hányan jelezték a felmondásukat, és hány valósult meg azok közül a fentebb említett időszakban. A pontos listát arról, hogy melyik tankerületből hányan távoztak, itt találjátok.







"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.