Diákok helyett robotok vannak az iskolában egy japán városban Közoktatás
Gál Luca

Diákok helyett robotok vannak az iskolában egy japán városban

Egy japán városban robotasszisztens segítségével szeretnék visszacsábítani a gyerekeket az iskolába.

Mikrofonnal és kamerával felszerelt robotokat kezdenek el használni az osztálytermekben Kumamotóban, Japánban. A nagyjából egy méteres önjáró robotok abban fognak segíteni, hogy az iskolától távol lévő gyerekek legyőzzék a szorongásukat. A távoktatásban tanuló diákok laptopjukon keresztül csatlakozhatnak a táblagéppel felszerelt robotokhoz, lehetővé téve számukra, hogy "részt vegyenek" ugyanazokon az órákon, mint osztálytársaik és becsatlakozhassanak a beszélgetésekbe. A robotok a tantermeket elhagyhatják, így az egész iskolában követhetik a diákok a társaikat - számolt be a The Guardian.

A felmérések szerint 2760 általános- és középiskolás korú gyerek nem vett részt a tanórákon 2022-ben. Bár a Covid-19 ehhez erősen hozzájárult, már negyedik éve növekszik az iskolakerülők száma.

Januárban a kumamotói iskolákban kipróbáltak már egy másik módszert: tanársegédeket alkalmaztak arra, hogy online közvetítsék a távollévő gyerekeknek az órákat. A visszajelzések meglehetősen pozitívak voltak. A gyerekek közül volt, aki azt mondta, hogy ez a módszer segített növelni az önbecsülését, míg egy másik diák szerint így kevésbé aggódott a tanárokkal való kommunikáció miatt.

A japán Oktatási Minisztérium szerint nem Kumamoto az egyetlen hely, ahol ezzel a problémával küszködnek az iskolák. 2022. márciusának végéig - 12 hónapon belül - 244 940 általános vagy középiskolai diák nem volt hajlandó iskolába menni legalább 30 napig az országban. A minisztérium a világjárvány által kiváltott mentális és fizikai egészségügyi problémákat tartja a fennálló helyzet legfőbb okának.

 

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.