Több mint 150 ezer angliai és walesi tanár szüntette be a munkát szerdán Közoktatás
Eduline

Több mint 150 ezer angliai és walesi tanár szüntette be a munkát szerdán

Az utóbbi évtized legnagyobb közalkalmazotti sztrájkja kezdődött szerdán Angliában és Walesben a meredeken emelkedő megélhetési költségek miatt.

A legnagyobb számban ezúttal a tanárok sztrájkoltak, de a szerda délutáni adatok alapján rajtuk kívül 124 állami fenntartású vagy kormányzati intézmény 100 ezer munkavállalója csatlakozott az akcióhoz.

Az általános és középfokú oktatási intézmények tanárainak sztrájkja miatt szerdán a legtöbb angliai és walesi iskolában nem volt tanítás, bár sok helyen erre a napra távolléti online oktatást szerveztek, és az általános iskolák gyermekfelügyeleti feladatokat is ellátnak.

A közoktatási dolgozók legnagyobb érdekképviselete, a National Education Union (NEU) szerda délutáni tájékoztatása szerint több mint 150 ezer tanár csatlakozott a munkabeszüntetéshez. A tanároknak a kormány 5 százalékos béremelést ajánlott, de a szakszervezet érvelése szerint a jelenlegi inflációs környezetben ez jelentős reálbércsökkentésnek felel meg.

Nagy-Britannia évtizedek óta példátlan sztrájkhullámot él át ezekben a hetekben, mindenekelőtt a megélhetési költségek negyven éve nem tapasztalt ütemű emelkedése miatt. A brit statisztikai hivatal (ONS) adatai szerint októberben 11,1 százalékos, novemberben 10,7, decemberben 10,5 százalékos volt a tizenkét havi infláció Nagy-Britanniában.

Az elmúlt hetekben is sztrájkoltak a vasutasok, a tanárok, a kórházi ápolók, a mentősök, a buszsofőrök és határrendészeti dolgozók, és a szakszervezetek a következő hónapokra hasonló akciókat hirdettek meg a bérkövetelések teljesítésének elmaradása esetére.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.