Nem sok iskolában válthatnak gázról fára, az ideális megoldást még keresik Közoktatás
Eduline

Nem sok iskolában válthatnak gázról fára, az ideális megoldást még keresik

A szakemberek szerint általánosan nem megoldható a „közoktatás gáztalanítása”, a hőmérsékleten viszont csökkenteni kell.

Bár keresi az állam az alternatív fűtési lehetőségeket a közoktatásban, felmerült az is, hogy tantermen kívüli, digitális munkarenddel ússzák meg az intézmények rezsiköltégeinek elszállását, ezek egyelőre csak kósza pletykák - írja a hvg360.

A tankerületek már nyár közepén elrendelték, hogy az iskolák felmérjék, az intézményben mennyire lehetséges a gázról más, többnyire fafűtésre átállni. Ezzel kapcsolatban számítások is megjelentek már, azonban eddig úgy tűnik, nem sok iskolában megoldható az átállás.

A hvg.hu szerint az iskolaépületek legtöbbje - főleg a nagyobb településeken és fővárosban - a helyi távfűtési rendszerre van kötve, a második helyen a saját (gáz)kazánnal rendelkező iskolák állnak és csak nagyon kevés helyen - egy-két településen - van fa- vagy más szilárdtüzelő-alapú fűtés.

 

Bár az egyes iskolákat külön-külön kell megvizsgálni, a szakemberek szerint egy vidéki kisiskolát, ami gyakorlatilag olyan, mint egy családi ház, ha van megfelelő kéménye, kényszer esetén viszonylag könnyen át lehet állítani fatüzelésre - mondta az oldalnak Szémán Róbert épületgépész, a témával foglalkozó szaklap, a VGF&HKL főszerkesztője.

Arról, hogy milyen megoldásokkal számolhatnak a nagyobb iskolák és hány fok lesz az iskolákban a hvg360 cikkében olvashattok bővebben.

 

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben Érettségi-felvételi Székács Linda

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben

Vannak szakok, ahol nagyjából minden évben ugyanannyi a ponthatár, míg máshol egyik évről a másikra drasztikusan megugrott, vagy éppen visszaesett a bejutáshoz szükséges pontszám. Összeszedtük, hogy a 2025-ben legtöbb jelentkezőt vonzó alap- és osztatlan képzéseken hogyan alakultak a ponthatárok az elmúlt években.