Nem lehet tudni, hogy az iskolák újranyitása óta hányszor volt szükség járványügyi intézkedésre Közoktatás
Eduline

Nem lehet tudni, hogy az iskolák újranyitása óta hányszor volt szükség járványügyi intézkedésre

Már a koronavírus tájékoztató oldalán sem teszik közzé az aktuális óvodai-iskolai adatokat, és a megkeresésekre sem válaszol a kormány. A PDSZ-hez viszont több jelzés is érkezett, hogy egy-egy diák megfertőződött, de járványügyi intézkedés nem történt.

Nem hajlandó elárulni a kormány, hogy az óvodák és az általános iskolák alsó tagozatainak április 19-ei, majd a felső tagozatok és a középiskolák május 10-ei megnyitása óta hány esetben volt szükség valamilyen járványügyi intézkedésre koronavírus-fertőzések miatt - állítja a Népszava. A lap az elmúlt hónapban többször is kereste az Emberi Erőforrások Minisztériumát (Emmi), de tájékoztatást eddig nem kaptak.

Felhívták a figyelmet arra is, hogy bár korábban a koronavírus tájékoztató oldalon napi szinten közölték az aktuális iskolai-óvodai adatokat, viszont az utóbbi hetekben ezek már egyik tájékoztató anyagban sem szerepelnek. Egyedül Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár említette meg május 7-én az operatív törzs sajtótájékoztatóján, hogy a fokozatos nyitás miatt "alacsony a járványügyi intézkedéssel érintett óvodák és iskolák száma, ahol csak szórványosan egy-egy osztályra, csoportra nézve kellett eljárni".

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetéhez (PDSZ) azonban több jelzés is érkezett arról, hogy egy-egy diák megfertőződött, de hivatalos járványügyi intézkedés nem történt.

Azt mondták az érintett tanulóknak, hogy maradjanak otthon és gyógyulgassanak, de hivatalosan nem rendeltek el karantént számukra és az osztálytársaikat, családtagjaikat sem tesztelték

- mondta a lapnak a PDSZ egyik vezetője, Nagy Erzsébet. Szerinte az alacsony számok annak is "köszönhetőek", hogy nincs se tesztelés, se kontaktkutatás.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.