Az ENSZ szerint "nemzedéki katasztrófa" is lehet az iskolák bezárása miatt Közoktatás
Eduline/MTI

Az ENSZ szerint "nemzedéki katasztrófa" is lehet az iskolák bezárása miatt

Mivel a koronavírus-járvány miatt 2020-ban az iskolák szinte egész évben részlegesen zárva voltak, így a diákok 20 százaléka nem szerezte meg az alapvető olvasási ismereteket - fejezte ki az aggodalmát az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO).

Az olvasási nehézségekkel küzdő gyermekek száma tavaly 100 millióval 584 millióra ugrott, több mint 20 százalékos volt a növekedés, és semmivé lettek az elmúlt két évtized alatt ezen a téren elért eredmények

- áll a párizsi székhelyű ENSZ-szervezet részletes jelentésében, amely "nemzedéki katasztrófát" emleget. A jelentés készítői kifejtették: ha ez az - általános iskola alsó tagozatában évente elsajátított olvasási képességet és alapvető ismereteket mérő - mutató nem stabil, az hosszú távra visszavetheti a tanulók iskolai előrehaladását.

Az UNESCO attól is tart, hogy a válság évtizedes zavart okozhat, ezért felzárkóztatási tanórákat és stratégiákat magában foglaló "kivételes erőfeszítéseket" sürget. "Az oktatásnak elsődleges szerepet kell játszania az egészségügyi válság elleni intézkedésekben és az újraindítási tervekben" - közölte az AFP francia hírügynökséggel Audrey Azouley, az UNESCO főigazgatója.

A járvány miatt jelenleg mintegy harminc országban vannak zárva, illetve 107 országban nyitva az iskolák. Más országok az iskolák részleges vagy feltételes bezárása mellett döntöttek.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.