Maruzsa: ahol csak lehet, nyitva maradnak az általános iskolák és óvodák Közoktatás
Eduline/MTI

Maruzsa: ahol csak lehet, nyitva maradnak az általános iskolák és óvodák

Maruzsa Zoltánt, köznevelésért felelős államtitkárt azután kérdezték a Kossuth rádió ma reggeli műsorában, hogy a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) az általános iskolákban is az online oktatást szorgalmazza.

Az államtitkár kifejtette: tavasszal bebizonyosodott, hogy az általános iskolákban is működőképes a digitális oktatás, de az is kiderült, hogy ennek az oktatási módszernek a hatékonysága jelentősen életkorfüggő. Az alsósoknál olyan hatékony, mint például a végzős középiskolásoknál. Ezért, ha van rá mód, az általános iskolai átállást érdemes elkerülni - mondta, hozzátéve: ahol megbetegedés van, ott ezek után elrendelik a digitális munkarendet.

Maruzsa Zoltán az oltásokkal kapcsolatban azt mondta, a kormány veszélyeztettségi és életkori szempontok alapján dolgozta ki az oltási tervet. Ennek megfelelően elsőként az egészségügyi dolgozókat oltják be, majd az idősek következnek. A pedagógusok közül is elsőként a 60 év feletti és a krónikus betegek kaphatják majd meg az oltást.

Maruzsa Zoltán azt is elmondta, hogy folyamatosan csökkent a tömeges tesztelés iránti érdeklődés. Az első alkalommal 85 százalék vett részt, később már csak 60 százalékos volt a részvétel a pedagógusok tesztelésén. A mostani, téli szünet utáni tesztelésen pedig csak azok a pedagógusok vettek részt, akik valamilyen tünetet észleltek magukon - ismertette Maruzsa Zoltán.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.